in ,

Pozabljene študije: Cizeta od Marcella Gandinija

Koncept iz leta 1985 je bil prvotno predviden za naslednika modela Lamborghini Countach.

Pred kratkim je umrl veliki Marcello Gandini. Med njegovimi najbolj znanimi modeli so Lamborghini Miura, Lamborghini Countach in Lancia Stratos. Ustvaril jih je v času, ko je bil glavni oblikovalec pri podjetju Bertone. Od leta 1980 je bil samostojni avtomobilski oblikovalec.

V okviru dogodka “Car Design Event“, ki je potekal v Münchnu, smo lahko občudovali doslej malo znano zasnovo velikega italijanskega mojstra. Študijo je Gandini zasnoval leta 1985 kot nekakšno predhodno študijo za naslednika modela Countach. Prava notranjost manjka, prav tako kot motor. Vendar je Signore Gandini menil, da Lamborghini predolgo čaka na realizacijo načrta, zato ga je ponudil Cizetu.

Študija Cizeta iz leta 1985 od Marcella Gandinija

Cizeta – zveni nekam znano? Zdaj razmeroma neznanega proizvajalca je konec osemdesetih let prejšnjega stoletja ustanovil nekdanji Lamborghinijev testni voznik in inženir Claudio Zampolli, ki se mu je pozneje kot finančni podpornik pridružil slavni skladatelj Giorgio Moroder. Takratni cilj je bil razviti superšportni avtomobil brez primere. Nastal je šestnajstvaljni motor V16T, ki so ga izdelali le 10 kosov in je imel za tisti čas nekaj zelo zanimivih lastnosti. Vas videz na kaj spominja? Če ste pomislili na model Diablo, imate prav. Gandini sam je imel model V16T za nekakšen prototip za naslednika modela Countach. Še vedno se govori, da je bila Gandinijeva končna zasnova modela Cizeta pravzaprav namenjena modelu Diablo in da se je takratnim lastnikom Lamborghinija, Chryslerju, zdela preveč brutalna.

Po treh letih razvoja je bil prototip, pripravljen za vožnjo, predstavljen na avtomobilskem salonu v Ženevi leta 1988. Še preden je Cizeta-Moroder začel serijsko proizvodnjo, je Giorgio Moroder zapustil podjetje in Claudio Zampolli je postal edini vodja. Edini model, ki so ga še vedno izdelovali pod imenom Cizeta-Moroder V16T, je bil prototip in je ostal v Moroderjevi lasti, ko je leta 1990 zapustil podjetje. Ta predprodukcijski model je na različnih testih in v poročilih o vožnji navdušil predvsem s svojo močjo 399 kW (542 KM).

Lamborghini Diablo

Pretekli mesec je potekal drugi dogodek Car Design Event, na katerega so bili povabljeni avtomobilski oblikovalci, novinarji in študenti oblikovanja. Srečali so se v ekskluzivnem klubu Business & Drivers Club v Münchnu, kjer so razpravljali o trenutnih in prihodnjih trendih v avtomobilskem svetu. Med temami so bili avtomobili prihodnosti in prototipi, ustvarjalnost in pripovedovanje zgodb, vpliv umetne inteligence na prometno oblikovanje in potencial brezpilotnih letal. Na dogodku so sodelovali Achim Badstübner (Mercedes-Benz), Andreas Bovensiepen (Alpina), Ulrich Hackenberg, David Hilton, Marcus Holzinger (Hote/Elegend), Won Kyu Kang (Kia), Felix Kilbertus (Pininfarina), John Krteski (Genesis in Supernal), Andreas Mindt (Volkswagen) ter številni drugi vodilni oblikovalci in vodilni delavci. Dogodka se je udeležilo več kot 50 vrhunskih mednarodnih novinarjev in prav tako veliko število avtomobilskih oblikovalcev.

Na dogodku je bilo več pomembnih premier. Med razstavljenimi vozili je bil Volkswagen ID.2 all, Kia EV5 (evropska premiera), Kia PV 1 in PV 7 (evropski premieri), koncept Supernal (evropska premiera), koncept Genesis Speedium Giro (svetovna premiera), novi Hyundai Santa Fe, Bentley Bentayga Mulliner, Pagani Huayra Codalunga (nemška premiera), Hopium Machina (nemška premiera), F. A.T. 919 Snowcat concept (nemška premiera), Mercedes-Benz Concept One-Eleven in Cizeta-Moroder concept Marcella Gandinija.

Cizeta-Moroder V16T iz leta 1988

Dogodek o oblikovanju avtomobilov sta organizirala Jens Meiners in Des Sellmeijer. Sellmeijer pravi: “Letošnji dogodek, ki temelji na uspehu lanskega dogodka Car Design Event, zapolnjuje vrzel med dogodki, ki jih organizirajo proizvajalci posameznih blagovnih znamk, in obsežnimi dogodki, na katerih sodelujejo več blagovnih znamk, kot so Legacy Motor Shows. Na njem se v sproščenem vzdušju sreča več kot 50 oblikovalcev z vsega sveta.Meiners dodaja: “Zelo smo zadovoljni z odzivom medijev, akademskih krogov in avtomobilske industrije. Verjamem, da nam je uspelo združiti prave vrhunske talente na vseh področjih.”    

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Toyota napoveduje GR Corollo s samodejnim menjalnikom

V katerih evropskih državah je najmanj električnih avtomobilov?