in ,

Strokovnjaki napovedujejo, da bodo kitajske znamke do leta 2030 prevzele tretjino svetovnega avtomobilskega trga

Tržni delež se bo z letošnjih 21 odstotkov hitro povečeval, večina rasti pa bo potekala zunaj Kitajske, pravijo pri podjetju AlixPartners.

Vsak tretji avtomobil, prodan na svetu leta 2030, bo izdelan v sklopu kitajske avtomobilske industrije. To je nova šokantna napoved industrijskih strokovnjakov, ki preučujejo kitajsko krivuljo rasti.

Kitajski avtomobili že zdaj predstavljajo pomemben 21-odstotni delež trga, vendar analitiki pričakujejo, da se bo nacionalna industrija hitro širila. Del rasti bo na Kitajskem potekal na račun zahodnih znamk, domače znamke pa bodo svoj delež izboljšale z 59 na 72 odstotkov.

Še bolj zaskrbljujoče za te zahodne znamke pa je, da bo večina dodatne prodaje prišla izza kitajskih meja. Družba AlixPartners meni, da se bo prodaja kitajskih avtomobilskih proizvajalcev zunaj Kitajske povečala s 3 milijonov leta 2024 na 9 milijonov do konca desetletja.

Višje marže kitajskih proizvajalcev avtomobilov in njihove agresivne cenovne strategije so dobro znane, vendar so analitiki ugotovili še druge pomembne prednosti.

Čeprav bodo nove 100-odstotne carine, ki jih je uvedla Bidnova administracija, omejile kitajske možnosti prodora v Severno Ameriko in bo tudi Japonska trd oreh, študija napoveduje, da bodo kitajski avtomobilski proizvajalci do leta 2030 podvojili svoj delež na evropskem avtomobilskem trgu na 12 odstotkov in povečali svoj 33-odstotni delež na ruskem trgu na 69 odstotkov.

Prodaja na Bližnjem vzhodu in v Afriki naj bi se povečala z 8 na 39 odstotkov, dobave v Srednji in Južni Ameriki pa s 7 na 28 odstotkov, poroča CNBC.

Višje marže kitajskih proizvajalcev avtomobilov in njihove agresivne cenovne strategije so dobro znane, vendar so analitiki ugotovili še druge pomembne prednosti. Med njimi so za polovico krajši razvojni čas kot pri zahodnih proizvajalcih avtomobilov, Kitajska pa lahko zaradi tega pogosteje osvežuje svoje modelne linije.

“Kitajske znamke bolj cenijo lastnosti, ki jih kupci lahko dejansko izkusijo, kot so dizajn in tehnologija v kabini; neusmiljeno se osredotočajo na ohranjanje stroškovne prednosti, čeprav gradijo tovarne v tujini, in so si ustvarili znatno prednost na področju novih tehnologij, vključno s proizvodnjo baterij,” pravi Andrew Bergbaum iz podjetja AlixPartners.

“Te zmogljivosti so osvojile Kitajsko in bodo sčasoma določale tudi svetovni trg,” je dodal.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Novi Renault Grand Koleos se predstavlja kot hibrid, ki temelji na modelih znamk Geely in Volvo

Nyobolt EV se napolni do 80 % v manj kot 5 minutah, a ponuja le 250 km dosega