Suzuki Jimny Horizon: Posebni model za slovo

Jimny je postal absolutna ikona Suzukijeve ponudbe vozil. Vendar se zdaj končuje: Preden bo legendarni terenec v Evropi prenehal prodajati v svoji trenutni obliki, bo Suzuki v Nemčiji predstavil poseben model z imenom Horizon. Takšno ime prikliče spomine: Talbot Horizon, Forza Horizon. Suzuki verjetno želi izraziti dejstvo, da se trenutni Jimny po šestih letih zaradi emisij vozi proti obzorju. Posebna izdaja, omejena na skupno 900 vozil, je zdaj na voljo pri sodelujočih nemških prodajalcih Suzuki.

Vendar pa bodo morali oboževalci plačati precej veliko. Obsežen karoserijski kit daje Suzuki Jimny Horizon, ki je na voljo po ponosni ceni 32.340 evrov, še posebej robusten videz. Ta vključuje sprednjo rešetko z napisom Suzuki, zaščito pred podvozjem na sprednjem odbijaču, komplet stranskih kril Adventure, prilagodljive blatnike na oblogah kolesnih lokov in pokrov rezervnega kolesa, ki ga prav tako krasi napis Suzuki. Obsežen paket dodatne opreme dopolnjuje snemljiva priklopna naprava. Posebni model Horizon temelji na modelu Jimny NFZ v liniji opreme “Comfort” z ročnim petstopenjskim menjalnikom in je na voljo le v zunanji barvi “srednje siva”.

Suzuki se z modelom Jimny Horizon poslavlja od Evrope

Suzuki Jimny se spogleduje z dolgo tradicijo. Njegov predhodnik, model LJ10, je bil predstavljen leta 1970 kot prvo množično proizvedeno vozilo s pogonom na vsa kolesa v japonskem subkompaktnem segmentu. Po nadaljnjih fazah širitve je leta 1978 premiero praznoval model LJ80, ki je bil zasnovan za svetovni trg in je bil prodan v skupno 109 državah, vključno z Nemčijo. Do takrat so terenski avtomobili običajno veljali za velike in težke, vendar je model LJ80 (LJ = Light Jeep) to mnenje dokončno spremenil: s kompaktnimi merami, izbirnim štirikolesnim pogonom, vmesnim menjalnikom s terensko redukcijo in zaporo zadnjega diferenciala je bil prepričljiv predvsem v gostih gozdovih in na ozkih gorskih poteh.

LJ“, kot so ga ljubkovalno imenovali njegovi oboževalci, je v Nemčiji sprožil nepričakovano navdušenje nad avtomobili s pogonom na vsa štiri kolesa. Medtem je Suzuki postal največja znamka terenskih vozil v Nemčiji in z uspešnim terenskim modelom vzpostavil celotno družino vozil 4×4. Suzukijevi mali plezalci – najprej LJ, pozneje Samurai in od leta 1998 Jimny – s svojimi terenskimi sposobnostmi in funkcionalnostjo niso vzbudili le zanimanja številnih kupcev iz gozdarske in gradbene industrije, temveč so s svojim purističnim dizajnom prepričali tudi mlado občinstvo, pri katerem sta veselje do življenja in aktivno preživljanje prostega časa v ospredju. S četrto generacijo, predstavljeno leta 2018, se je Jimny ponovno izumil, pri čemer je ohranil značilnosti, zaradi katerih so bili njegovi predhodniki tako uspešni. Jimny s težo neobremenjenega vozila le 1.090 kilogramov še vedno spada med lahke avtomobile v segmentu terenskih vozil, zaradi kompaktnih mer pa je tudi enostaven za upravljanje.

Prednik Jimnya, znameniti LJ10 iz leta 1970

Pogon zagotavlja 1,5-litrski bencinski motor z močjo 75 kW (102 KM) in največjim navorom 130 Nm. Izbirni pogon na vsa kolesa s terenskim reduktorjem v kombinaciji z robustnim lestvičastim okvirjem in togim vzmetenjem koles s togimi osmi spredaj in zadaj omogoča prave terenske lastnosti. Od leta 2021 Suzuki ponuja Jimny le v različici gospodarskega vozila z dvema sedežema, velikim prtljažnim prostorom (863 litrov prtljažne prostornine) in ravnim prtljažnim dnom. In kaj sledi? Po vsem svetu je zdaj na voljo model Jimny s petimi vrati. Vendar ima pod pokrovom še vedno 1,5-litrski motor z naravnim polnjenjem, ki ima v Evropi težave z emisijskim standardom. Zato bi bila rešitev turbo motor. Lahko pa bi Suzuki izkoristil sodelovanje s Toyoto. Pred kratkim sta predstavila model Compact Cruiser EV. Toyotin šef verjetno nima v lasti Suzuki Jimnyja …

spot_img

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO