Nissan Santana: VW za Japonsko

Pravzaprav smo ravno iskali slike prve Micre, potem pa to: Nenadoma se nam prikaže precej znan pogled. In sicer VW Santana. Toda pod slikami so imena, kot so “M30(1984-1989) 1984 Nissan Santana 2000Xi5 (A/T)“, “1988 Nissan Santana MEISTERWERK” ali “1985 Nissan Santana 2000Xi5 motorway“. Kaj se je tam dogajalo?

Divja zmeda Nissanovih pripravnikov na Japonskem? Ali celo zapoznela aprilska šala? Nikakor ne. Čeprav je imel VW v Evropi malo sreče s svojimi modeli z zarezami (pomislite na Derby ali Vento), so bili ti avtomobili enako uspešni tudi v drugih delih sveta. Santana ni bila izjema. V Nemčiji se je spopadala z japonsko konkurenco in lastnimi tekmeci kalibra Audi 80 in Audi 100, v Evropi pa je s proizvodne linije zapeljalo nekaj več kot 200.000 primerkov. Vendar je Santana postala uspešnica tudi v drugih državah. Včasih so jo istočasno izdelovali v devetih državah po svetu.

Nissan VW Santana 1984 – 1990

Vendar je VW Santana postal legendaren na Kitajskem. To ime modela je bilo tam v programu še do leta 2021, čeprav na neki točki na povsem novem avtomobilu. Leta 1983 je bila prva Santana sestavljena v podjetju Shanghai-Volkswagen (zdaj SAIC-Volkswagen) iz kompletov CKD, leta 1985 pa se je začela proizvodnja v podjetju. Leta 1995 je bila “Santana 2000” nadgrajena, leta 2004 pa je sledila “Santana 3000“. Model, ki je bil priljubljen zlasti kot taksi, je bil leta 2010 še vedno eden najbolj izdelanih avtomobilov na Kitajskem. Na Kitajskem so izdelali več kot 3.000.000 primerkov “originalnega” VW Santana na podlagi modela iz leta 1981.

VW Santana 2000 (1995-2004) za Kitajsko

Santano so v Braziliji izdelovali med letoma 1984 in 2006, kjer je postal najuspešnejši avtomobil v segmentu višjega srednjega razreda. Santana je bila tam na voljo tudi z dvoje vrat, različica, ki v Evropi ni bila nikoli na voljo. V času Autolatina, strateškega sodelovanja med VW in Fordom, je Santana postala Fordova Versailles in Royale s slogovnimi spremembami, prva je bila štirivratna limuzina, druga pa dvovratna kombilimuzina.

Nissan VW Santana 1988 MEISTERWERK

Od februarja 1984 do 1990 je model Santana po licenci izdeloval Nissan na Japonskem. Tam so vozila prodajali Nissanovi trgovci in so bila sestavljena iz večinoma japonskih delov, na njih pa so bili poleg logotipov Volkswagna in Audija tudi Nissanovi logotipi. Vendar ne na zunanjosti ali na volanu. Tam je bil vedno nameščen znak VW. Ozadje: Volkswagen se je s tem sodelovanjem želel uveljaviti na japonskem trgu. Takashi Ishihara, takratni predsednik Nissana, si je želel celovitega partnerstva s Volkswagnom in se odločil, da bo proizvodnja modela Santana dobra odskočna deska za japonski trg. Pogajanja so se začela leta 1981, februarja 1984 pa je Nissan v svoji tovarni Zama v Kanagavi na Japonskem začel proizvajati model Santana kot model CKD. Santana je dobila interno oznako modela M30. Cena modela Santana je bila bistveno nižja od cene uvoženega modela Volkswagen.

Armaturka Nissan VW Santana 2000Xi5 A/T

Nissanovo vozilo Santana je bilo za Japonsko modificirano s sistemom brisalcev na desni strani (parkiranje na sovoznikovi strani), ki je poleg novega povezovalnega mehanizma zahteval tudi novo stiskanje pokrova motorja, saj so bile na zadnjem robu vdolbine za čepke brisalcev. Vozila, ki jih je izdelal VW, so imela tako kot nekateri drugi modeli tega proizvajalca v tistem času, npr. Golf II, enak vzorec brisalcev za levo stran ne glede na položaj volana. Ob začetku prodaje je bila Santana na voljo s tremi različnimi motorji: štirivaljnim motorjem s 100 KM (74 kW) in 1.781 cm3 (Li, Gi), pet-valjnim motorjem s 110 KM (81 kW) in 1.994 cm3 (Gi5, Xi5) ter turbodizelskim štirivaljnikom s 72 KM (53 kW) in 1.588 cm3 (Lt, Gt Diesel Turbo). Vsi so bili serijsko opremljeni s petstopenjskim ročnim menjalnikom, bencinski motorji pa so bili na voljo tudi s tristopenjskim samodejnim menjalnikom.

Santana je bila 5 mm ožja od svojih nemških kolegov, da bi se izognila visokemu japonskemu davku na avtomobile, širše od 1690 mm. Poleg tega so bili rešetka hladilnika in žarometi edinstveni za model M30 Santana. Maja 1985 je bila dodana različica Xi5 Autobahn, ki je ponujala športne sedeže iz velurja, električno strešno okno in 14-palčna platišča. Januarja 1987 je bila Santana prenovljena z novim sprednjim delom in novimi, večjimi odbijači. Turbodizel je bil ukinjen, tako da so bile na voljo le različice z bencinskim motorjem. Različica Gi z 1,8-litrskim motorjem je imela zdaj le 91 KM (67 kW), ravni opreme Li in Gi5 pa sta bili ukinjeni.

Nissan VW Santana 2000Xi5 DOHC iz leta 1987

Vendar je bil model Xi5 Autobahn zdaj na voljo z novim motorjem, saj se je pojavila različica 2-litrskega pet-valjnega motorja DOHC s 140 KM (103 kW). Ker je bil prvotni prodajni cilj 4.000 do 5.000 vozil na mesec v sedmih letih dosežen le 50.000, je Nissan oktobra 1989 prekinil proizvodnjo. Prodaja preostalih zalog se je nadaljevala do maja 1990. Namesto da bi obnovil licenco za proizvodnjo, je Nissan začel prodajati novo tretjo generacijo Volkswagna Passata prek svoje prodajne mreže. Ko sta Volkswagen in Toyota leta 1991 začela sodelovati (VW Taro), se je prodaja Volkswagna prek Nissanovih trgovcev ustavila.

VW Santana 1981 – 1985

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO