in ,

Novi Aston Martin Vanquish: V12 živi naprej

S svojo čudovito karoserijo iz ogljikovih vlaken je prava paša za oči.

Nekaterim ljudem zadostuje le motor V12. Ni pomembno, da 4,0-litrski V8 z dvema turbinama v modelu DB12 proizvede 680 KM in ima odličen zvok – preprosto ima premalo valjev. Zato Aston Martin z V12 oživlja eno največjih imen v avtomobilskem svetu: model Vanquish.

Po šestletni odsotnosti in neuspešnem poskusu izdelave superavtomobila s sredinsko nameščenim motorjem, se Aston Martin Vanquish vrača k svojim koreninam. To je nezaslišano velik, zmogljiv in razkošen avtomobil GT s 5,2-litrskim motorjem V12 z dvema turbinama, ki proizvede 835 KM in doseže največjo hitrost 345 km/h. Motor ima enake osnovne dimenzije kot prejšnji Aston V12, vendar je v primerjavi s predhodnikom močno spremenjen. Da bi povečali moč in navor, ki znašata pošastnih 1.000 njutonmetrov, ter hkrati zadostili vse strožjim predpisom o emisijah, je motor V12 dobil nov blok, glave, priključke, odmične gredi, ojnice, turbinski polnilnik, vbrizgalne šobe in premaknjene vžigalne svečke. V bistvu vse. Aston pravi, da je motor nerazpoznaven od starega.

Tako kot stari DBS Superleggera je motor povezan z zadaj nameščenim osem-stopenjskim samodejnim menjalnikom, vendar ima tako kot nova Vantage in DB12 elektronsko nadzorovan diferencial z omejenim zdrsom. Motor ima tudi novo funkcijo, imenovano Boost Reserve, ki omogoča, da se tlak povečanja tlaka poveča nad raven, ki je potrebna pri delnem plinu, tako da ima voznik, ko potrebuje več moči, že na voljo tlak povečanja. To je doseženo s skrbnim usklajevanjem med dušilnim ventilom in elektronsko krmiljenim wastegatom. Aston Martin pravi, da je bilo končno prestavno razmerje izbrano tako, da omogoča visoko najvišjo hitrost, vendar je pospešek še vedno močan – od 0 do 100 km/h v 3,2 sekunde.

Kot vsi sodobni Astoni ima tudi Vanquish monokok šasijo iz lepljenega in ekstrudiranega aluminija, vendar je za razliko od DB12 in Vantagea karoserija večinoma izdelana iz ogljikovih vlaken. Aston navaja suho maso 1.774 kg. Pnevmatike so po naročilu izdelani kompleti Pirelli P-Zero velikosti 275/35 spredaj in 325/30 zadaj. Serijska oprema vključuje tudi kovana platišča in karbonsko-keramične zavore, ki nadzorujejo neodporne mase. Na voljo je tudi veliko izpopolnjene tehnologije vzmetenja. Vanquish uporablja blažilnike Bilstein DTX kot novi Vantage in DB12 ter ima tudi šest-osno inercialno merilno enoto, ki omogoča natančnejši nadzor blažilnikov, e-diff in sistemov nadzora vleke/stabilnosti. Na voljo je tudi nov sistem, imenovan Corner Braking, ki pri zaviranju v ovinek zagotavlja stabilnost zadka.

V notranjosti je Vanquish podoben drugim nedavnim modelom Aston Martin z novo sredinsko konzolo, polno fizičnih upravljalnih elementov, in po meri izdelanim informacijsko-zabavnim sistemom. Ena od glavnih kritik starejših modelov Aston Martin je bila pomanjkljiva notranjost, kabina Vanquisha pa je videti vse prej kot to. V primerjavi z DB12 je Vanquish daljši, širši in nižji. Njegova medosna razdalja je skoraj osem centimetrov daljša, skupna dolžina se je povečala za 16,5 cm, širši pa je za dobrih šest centimetrov. Zaradi manjše višine pa je nižji. Vsekakor je videti kot Aston, čeprav ima spredaj bolj izklesano masko in večje izbokline na zadku.

Nenadno zaključen grebenski zadek je edinstven med novimi Astoni in je nastal po navdihu serije avtomobilov, s katerimi je podjetje tekmovalo v Le Mansu v 60. letih prejšnjega stoletja: DP212, DP214 in DP215. V profilu in zadku je nekaj podobnega kot pri omejeni izdaji Valour, ki se navezuje na Astonove robustne GT-je iz sedemdesetih let prejšnjega stoletja. Aston Martin je šele tretjič uporabil ime Vanquish.

Aston Martin še ni objavil cen novega Vanquisha, vendar lahko domnevamo, da bo stal vsaj 250.000 do 300.000 evrov. Povišanje cene v primerjavi z vsemi drugimi modeli v seriji upravičuje tudi omejena proizvodnja, saj podjetje načrtuje izdelavo le 1.000 enot. Prve dobave so pričakovane že oktobra 2024.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Rolls-Royce Spectre s subtilno preobrazbo podjetja Spofec

Audi Q5 teče tretji krog