Hongqi Guoya: Kitajski Rolls-Royce

Ali poznate Hongqi? Ne? Morda pa ste na televiziji že videli vladni avtomobil te kitajske znamke. Skupina China FAW Group iz Changchuna uporablja to znamko, ki pomeni „rdeča zastava“, že od leta 1958.

Leta 1958 se je model CA72 pojavil kot vozilo luksuznega razreda, na voljo kot limuzina Pullman in kabriolet. Serijska proizvodnja se je začela leta 1959 in se nadaljevala v šestdesetih letih. Leta 1965 je prišel naslednik CA770, ki so ga izdelovali do osemdesetih let prejšnjega stoletja. Leta 1984 sta se pojavila prototipa CA750 in CA760, ki sta temeljila na modelu Dodge 600. Audi 100 C3, ki ga je družba First Automotive Works (FAW) sestavljala od leta 1986, je bil osnova za naslednji Hongqijev proizvodni model. Od leta 1989 se je model CA7225 imenoval LH. Ta model je imel podaljšano medosno razdaljo. Leta 1993 so bili dodani limuzina CA7221, CA7221 L z daljšo medosno razdaljo in pick-up CA1021 U3.

Do zdaj je bilo vse v najlepšem redu. Medtem se je podjetje seveda že zdavnaj emancipiralo od Audija. Septembra 2021 je proizvajalec začel z izvozom modela e-HS9 na Norveško. Od marca 2024 ga tržijo tudi v Nemčiji. Električni avtomobili, seveda, toda na Kitajskem ima vrhunski model pod pokrovom še vedno motor z notranjim izgorevanjem. Ogledate si ga lahko na priloženih fotografijah. Guoya je pritegnila pozornost na pariškem avtomobilskem salonu leta 2024. Nič čudnega, saj ima mogočna limuzina ogromno kroma. Zlasti na maski hladilnika je več kroma kot na treh Mercedesovih razredih E. Ko smo že pri Mercedesu: bočna linija je oblikovana po vzoru sedanjega razreda S. Vendar se spontano spomnimo tudi na Rolls-Royce.

V to smer kažejo tudi dimenzije modela Guoya, kot je znano iz CarNewsChina: model je bil prej znan kot Hongqi L1. Guo pomeni narod, Ya pa eleganco. Zadnja točka je sporna. Mreža hladilnika naj bi citirala slap, (očitna) rdeča zastava, ki se nadaljuje nad pokrovom motorja, pa je v živem stiku presenetljiva. Hongqi trdi, da je oblika zadnjih luči izpeljana iz oblike „palačne svetilke“, oblika okrasnega traku pa iz žlebov starodavnih kitajskih palač. Po podatkih CarNewsChina meri Hongqi Guoya 5.353 mm v dolžino, 1.998 mm v širino in 1.511 mm v dolžino, medosna razdalja pa je 3.260 mm. Na voljo je kot štiri- in pet-sedežni model, vozi pa se na 19- ali 20-palčnih kolesih. Ob pogledu s strani ima avtomobil nizko oddaljenost od tal, združeno z belo-rdečo dvobarvno karoserijo in žičnatimi platišči.

Na voljo sta dva priključna hibrida, eden s 3,0-litrskim bencinskim motorjem V6 s turbinskim polnilnikom, drugi pa s 4,0-litrskim motorjem V8 s turbinskim polnilnikom; oba sta povezana z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Motor 3.0T ima največjo moč 290 kW (395 KM), motor 4.0T pa največjo moč 360 kW (490 KM). Oba sistema sta povezana z litijevimi baterijami, vendar Hongqi posebne zmogljivosti in dosega še ni uradno objavil. Enako velja za ceno, vendar CarNewsChina omenja, da so knjige odprte za „globalne rezervacije“. Ali bo Guoya kdaj prišla v Nemčijo, pa se zdi z našega vidika vprašljivo.

spot_img

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO