Suzuki predstavlja svoj prvi električni avtomobil. Suzuki eVitara bo od pomladi 2025 nastal v Suzuki Motor Gujarat v Indiji; prodaja v Evropi, Indiji in na Japonskem se bo nato začela poleti 2025. Suzuki kaže številne slike, vendar še vedno zadržuje podatke in še bolj cene. Vendar pa je že zdaj jasno, da bo na voljo tudi Toyotina različica.
Zunanjost in mere
eVitara temelji na konceptnem vozilu eVX, ki je bil prvič predstavljen na sejmu Auto Expo v Indiji januarja 2023, nato pa oktobra 2023 na japonskem sejmu mobilnosti. V dolžino meri 4,28 metra in je enako velik kot Kia EV3 ali Peugeot E-2008, v višino pa 1,64 metra kot Smart #1. Podatkov o prostornini prtljažnika še ni na voljo.
Dolžina | Širina | Višina | Medosje | |
Suzuki eVitara | 4.275 mm | 1.800 mm | 1.635 mm | 2.700 mm |
Kia EV3 | 4.300 mm | 1.850 mm | 1.560 mm | 2.680 mm |
Peugeot E-2008 | 4.304 mm | 1.550 mm | 1.523 mm | 2.605 mm |
Smart #1 | 4.270 mm | 1.822 mm | 1.636 mm | 2.750 mm |
Zasnova vozila je zelo podobna študiji Toyotinega Urban SUV. Očitno bo serijski model Toyotina različica Suzukijevega modela eVitara, saj je Toyota nedavno napovedala, da bo Suzuki Toyoti dobavil električni SUV, izdelan v Indiji. Znamka ga opisuje kot čustveno vsestranski križanec. Na slikah je avtomobil vsekakor videti precej mišičast in oglat, skoraj kristalen. Robustnost poudarjajo rahlo oglati izrezi za kolesa in črni trakovi za zaščito pred praskami na spodnjem robu karoserije.
Notranjost
V notranjosti sta dva vodoravna zaslona tik drug ob drugem. Zaradi vizualno poudarjenih zračnikov in številnih fizičnih upravljalnih elementov je pilotska kabina, še posebej v dvobarvni različici, videti nekoliko nepregledna. Načini menjalnika P, N, R in D se očitno aktivirajo z vrtljivim kolescem na sredinski konzoli. Tam je tudi stikalo za načine vožnje in parkirno zavoro.
Pogon in baterije
Suzuki platformo za električna vozila imenuje Heartect-e. Suzuki eVitara je v Evropi na voljo s pogonom na prednji kolesi s 106 ali 128 kW ali s pogonom na vsa kolesa s 135 kW. Model s pogonom na vsa kolesa ima poleg motorja s 128 kW spredaj še majhen motor s 48 kW zadaj. Sistemska moč je manjša od vsote moči motorjev, zato jo očitno omejuje baterija ali programska oprema. Različica s pogonom na vsa kolesa ima način Trail. Za izhod iz nerodnih terenskih situacij se zavira vrteče se kolo, pogonski navor pa se preusmeri na nasprotno kolo. Suzuki ne navaja nobenih podatkov o vrsti motorja, prav tako pa je tiho glede voznih lastnosti.
FWD 49 kWh | FWD 61 kWh | AWD 61 kWh | |
Pogon | FWD 106 kW | FWD 128 kW | AWD 135 kW (128 spredaj, 48 zadaj) |
Navor | 189 Nm | 189 Nm | 300 Nm |
Baterija | 49 kWh | 61 kWh | 61 kWh |
Za shranjevanje energije se uporabljajo litij-železo-fosfatne (LFP) baterije z zmogljivostjo 49 ali 61 kWh. Suzuki pušča odprto vprašanje, ali gre za bruto ali neto zmogljivosti, vendar je pri baterijah LFP razlika običajno majhna. Suzuki še ni zagotovil nobenih informacij o načinih polnjenja in dosegu. Podatki njegovih tekmecev so morda lahko vodilo: EV3 z 58 kWh bruto porabi do 438 km, E-2008 s 54 kWh bruto porabi do 408 km in Smart #1 s 66 kWh bruto porabi do 440 kilometrov po WLTP.
Na zaslonu je še vedno prikazan preostali doseg 250 km pri 81-odstotni stopnji napolnjenosti. To pomeni, da bi lahko skupni doseg znašal približno 310 kilometrov, kar je verjetno doseg osnovne različice. Različice z 61 kWh naj bi zmogle med 400 in 450 kilometri.