in ,

Suzuki eVitara: Prvi električni avtomobil znamke je na poti

Skoraj 4,30 metra dolg novinec je tekmec vozilom Kia EV3, Peugeot E-2008 in Smart #1

Suzuki predstavlja svoj prvi električni avtomobil. Suzuki eVitara bo od pomladi 2025 nastal v Suzuki Motor Gujarat v Indiji; prodaja v Evropi, Indiji in na Japonskem se bo nato začela poleti 2025. Suzuki kaže številne slike, vendar še vedno zadržuje podatke in še bolj cene. Vendar pa je že zdaj jasno, da bo na voljo tudi Toyotina različica.

Zunanjost in mere

eVitara temelji na konceptnem vozilu eVX, ki je bil prvič predstavljen na sejmu Auto Expo v Indiji januarja 2023, nato pa oktobra 2023 na japonskem sejmu mobilnosti. V dolžino meri 4,28 metra in je enako velik kot Kia EV3 ali Peugeot E-2008, v višino pa 1,64 metra kot Smart #1. Podatkov o prostornini prtljažnika še ni na voljo.

 DolžinaŠirinaVišinaMedosje
Suzuki eVitara4.275 mm1.800 mm1.635 mm2.700 mm
Kia EV34.300 mm1.850 mm1.560 mm2.680 mm
Peugeot E-20084.304 mm1.550 mm1.523 mm2.605 mm
Smart #14.270 mm1.822 mm1.636 mm2.750 mm

Zasnova vozila je zelo podobna študiji Toyotinega Urban SUV. Očitno bo serijski model Toyotina različica Suzukijevega modela eVitara, saj je Toyota nedavno napovedala, da bo Suzuki Toyoti dobavil električni SUV, izdelan v Indiji. Znamka ga opisuje kot čustveno vsestranski križanec. Na slikah je avtomobil vsekakor videti precej mišičast in oglat, skoraj kristalen. Robustnost poudarjajo rahlo oglati izrezi za kolesa in črni trakovi za zaščito pred praskami na spodnjem robu karoserije.

Notranjost

V notranjosti sta dva vodoravna zaslona tik drug ob drugem. Zaradi vizualno poudarjenih zračnikov in številnih fizičnih upravljalnih elementov je pilotska kabina, še posebej v dvobarvni različici, videti nekoliko nepregledna. Načini menjalnika P, N, R in D se očitno aktivirajo z vrtljivim kolescem na sredinski konzoli. Tam je tudi stikalo za načine vožnje in parkirno zavoro.

Pogon in baterije

Suzuki platformo za električna vozila imenuje Heartect-e. Suzuki eVitara je v Evropi na voljo s pogonom na prednji kolesi s 106 ali 128 kW ali s pogonom na vsa kolesa s 135 kW. Model s pogonom na vsa kolesa ima poleg motorja s 128 kW spredaj še majhen motor s 48 kW zadaj. Sistemska moč je manjša od vsote moči motorjev, zato jo očitno omejuje baterija ali programska oprema. Različica s pogonom na vsa kolesa ima način Trail. Za izhod iz nerodnih terenskih situacij se zavira vrteče se kolo, pogonski navor pa se preusmeri na nasprotno kolo. Suzuki ne navaja nobenih podatkov o vrsti motorja, prav tako pa je tiho glede voznih lastnosti.

 FWD 49 kWhFWD 61 kWhAWD 61 kWh
PogonFWD 106 kWFWD 128 kWAWD 135 kW
(128 spredaj, 48 zadaj)
Navor189 Nm189 Nm300 Nm
Baterija49 kWh61 kWh61 kWh

Za shranjevanje energije se uporabljajo litij-železo-fosfatne (LFP) baterije z zmogljivostjo 49 ali 61 kWh. Suzuki pušča odprto vprašanje, ali gre za bruto ali neto zmogljivosti, vendar je pri baterijah LFP razlika običajno majhna. Suzuki še ni zagotovil nobenih informacij o načinih polnjenja in dosegu. Podatki njegovih tekmecev so morda lahko vodilo: EV3 z 58 kWh bruto porabi do 438 km, E-2008 s 54 kWh bruto porabi do 408 km in Smart #1 s 66 kWh bruto porabi do 440 kilometrov po WLTP.

Na zaslonu je še vedno prikazan preostali doseg 250 km pri 81-odstotni stopnji napolnjenosti. To pomeni, da bi lahko skupni doseg znašal približno 310 kilometrov, kar je verjetno doseg osnovne različice. Različice z 61 kWh naj bi zmogle med 400 in 450 kilometri.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Kia odpira prvo tovarno popolnoma električnih avtomobilov

Brabus Big Boy 1200: Luksuzni tovornjak superlativov za 1,5 milijona