Nissana Murano že dolgo ni več na evropskih cestah, vendar je eden najuspešnejših modelov japonskega podjetja po vsem svetu. Zdaj je na trg prišla četrta generacija tega velikega SUV-ja. Vendar tako kot pri tretji izdaji tudi ta zares lep model ne bo prišel čez lužo v Evropo, kar so potrdili tudi pri Nissanu. Kakšna škoda!
Nissan imenuje Murano letnika 2025 „svetišče, primerno za vožnjo po cesti“, karkoli že to pomeni. Za to serijo pa ponuja veliko funkcij. To je prvi Murano z opcijskimi masažnimi sprednjimi sedeži, vsi Murani pa dobijo nov digitalni kokpit z dvema 12,3-palčnima zaslonoma. Je tudi prvi z 21-palčnimi platišči, ki so na voljo pri opremi Platinum. Serijsko je opremljen z Nissanovim sistemom za pomoč vozniku Safety Shield 360. Od spredaj do zadaj je bil popolnoma prenovljen. Pod motornim pokrovom pa je nov pogonski sklop, zaradi katerega je nepriljubljeni menjalnik CVT odveč.
Glede na to, da je bil stari Murano predstavljen leta 2015, se vam morda zdi, da novi model nekoliko zamuja. Crossover četrte generacije je za 66 mm širši in ima skoraj 50 mm večjo oddaljenost od tal. Celotna dolžina in višina sta skoraj enaki kot pri prejšnjem modelu, medosna razdalja pa prav tako znaša 2,82 metra. Posledica tega so podobne notranje mere z nekoliko manj prostora za noge zadaj in nekoliko več prostora za noge spredaj.
Vendar Murano nikoli ni bil privlačen zaradi svoje prostornosti. Od začetka prodaje leta 2003 je crossover zaslovel s svojim prepoznavnim slogom, kar velja še danes. Nissan se je odločil za motiv deljene osvetlitve, pri čemer je opustil velike, oglate žaromete in ostro kontrastne kote v korist tankih svetilk nad pretežno simetrično masko hladilnika. Ta ni povsem podobna novemu Qashqaiju, čeprav Nissan ohranja motiv V-Motion v ospredju s širokim, nasmejanim obrazom Murana in lučmi LED, vgrajenimi v vogale rešetke hladilnika.
Stranski ogledali sta prestavljeni z A-stebrička na vrata. Agresivno ukrivljena sprednja blatnika Murana tretje generacije imata zdaj ravno linijo karoserije, ki poteka proti zadku, kjer se križa z razširjenimi zadnjimi blatniki. Muranovi stebrički D – oblikovna značilnost, ki se je ohranila od prve generacije – so še vedno prisotni, vendar jih ločuje kromiran trak, ki oblikuje strešno linijo, podobno kupejevski. Popolnoma prenovljen zadnji del ima tanke zadnje luči, ki segajo čez celotno širino prtljažnih vrat. Vdolbina za registrsko tablico je prestavljena na spodnji rob zadnjega predpasnika. Po Nissanovih besedah je vse skupaj vrhunec „bolj premium“ sloga srednje velikega križanca.
Še bolj drastična – in nujno potrebna – prenova se je zgodila v notranjosti. Za notranjost Murana 2025 sta značilna dva zgoraj omenjena zaslona, ki sta skoraj vsa fizična stikala zamenjala za digitalne in haptične gumbe, podobne tistim v Ariyi. Vgrajeni Google je del tehnološkega paketa, ki vključuje opcije, kot so ProPilot Assist 1.1, Invisible Hood View, ki omogoča „pogled“ skozi motorni prostor, in kamera 3D Intelligent Around View.
Digitalni voznikov zaslon je mogoče nastaviti za različne poglede, pri nekaterih stopnjah opreme pa je na voljo tudi opcijski barvni head-up zaslon. Standardna oprema vključuje brezžični Apple CarPlay in Android Auto, Nissan pa je na seznam standardne opreme dodal tudi aktivno odpravljanje hrupa. Vendar boste morali doplačati za stereo sistem Bose z 10 zvočniki.
Temeljito prenovo spremlja tudi popolnoma nov pogonski sklop. Stari motor V-6 in menjalnik CVT sta se iztekla, nadomestil ju je Nissanov 2,0-litrski turbo štirivaljnik s spremenljivo kompresijo in devet-stopenjskim samodejnim menjalnikom. V Muranu ta motor razvije 241 KM. To je 19 KM manj kot pri prejšnjem modelu, vendar se je povečal navor. Menjalnik še naprej poganja sprednji kolesi v standardni konfiguraciji. Pogon na vsa kolesa je opcijski.
Cene Murana letnika 2025 bodo objavljene tik pred začetkom prodaje, ki je trenutno načrtovana za začetek prihodnjega leta. Glede na trenutne cene pričakujemo začetno ceno okoli 40.000 USD. Vrhunska različica Platinum AWD bo verjetno stala več kot 50.000 USD.