in , ,

Porsche 911 GT3 RS Manthey: Brutalen na kvadrat

Mantheyu je s ogromno karbonsko hrbtno plavutjo in posledično odstranitvijo zadnjega okna, vključno z drugimi aerodinamičnimi izboljšavami, uspelo dvigniti pritisno silo Porschejevega dirkalnika za na cesto na kar eno tono.

»Porsche 911 GT3 RS generacije 992 je počasen avtomobil« je stavek, katerega še ni izrekel nihče. Predvsem zato, ker to seveda ni res. Očitno pa so inženirji pri nemškem podjetju za motošport Manthey na najnovejši generaciji Porschejevega podivjanega RS modela opazili nekaj neizkoriščenega potenciala. Zato so skupaj s Porschejevim oddelkom za raziskave in razvoj v Weissachu ustvarili nov dirkalno osredotočen komplet za karoserijo, za katerega bo treba odšteti kar 76.911 €, na prodaj pa bo neposredno preko pooblaščenih Porsche trgovcev. Potrebno je poudariti, da tukaj ne gre za povsem nov avtomobil, ampak le za komplet za karoserijo.

V glavno vlogo so pri Mantheyu vsekakor postavili ploščo, ki zamenja zadnje steklo. Izdelana je v celoti iz karbonskih vlaken, zato je za kar 25 % lažja od stekla, katerega zamenjuje. Vendar zadnjega stekla niso odstranili le zaradi prihranka na teži, v bistvu je bila to zgolj posledica naravnost ogromne hrbtne plavutke, ki teče vse od strehe do zadnjega spojlerja. Navdušenci vzdržljivostnega dirkanja in Porschejev pa boste opazili, da vam je to od nekod že zelo znano. In imate prav, namreč hrbtna plavutka zelo spominja na tisto, ki jo vidimo na Porschejevem 963 dirkalniku za vzdržljivostno dirkanje. Glavna prednost hrbtne plavutke je zagotavljanje večje stabilnosti v zavojih, kar omogoča napadanje ovinkov z večjo samozavestjo, kar posledično privede tudi do višje hitrosti in obrije dragocene desetinke iz časa vašega kroga.

Ampak to ni edina prednost, ki jo ogromna hrbtna plavut prinaša, Manthey je namreč z njo ubil kar dve muhi na en mah. Ker ima vsaka izvedenka Porscheja 911 motor za zadnjo osjo, in GT3 RS ni nobena izjema, motor v bistvu zrak sesa v neposredni bližini plavutke, katera pa odriva topel zrak vstran od hladilnikov, zato motor sesa hladnejši zrak, ki je bogatejši s kisikom. Seveda to ni edina aerodinamična komponenta, ki so jo pri Mantheyu vključili, v bistvu se seznam tu šele začne.

Dodali so še par potopnih kril na sprednji odbijač, nova Gurneyjeva krilca na kolotekih in pa spodaj še razdelilnik, vse našteto je seveda izdelano iz ogljikovih vlaken. Tudi obstoječe komponente so bile nadgrajene, zadnji difuzor se je povečal v širino in dobil daljša rebra, razdeljeno zadnje krilo ima še večje končne plošče, in pa zadnja kolesa so dobila nove diskaste pokrove, kateri izboljšajo pretok zraka okoli njih. In ja, uganili ste, seveda je vse to izdelano iz karbonskih vlaken.

Vse te aerodinamične izboljšave so pritisno silo povečale iz že impresivnih 860 kg osnovnega GT3 RS na naravnost neverjetnih 1000 kg pri hitrosti 285 km/h. Logično pa je, da takšna znatna izboljšava v pritisni sili zahteva tudi posodobitev ključnih delov vzmetenja, zato Manthey komplet za karoserijo vključuje tudi 30 % trše vzmeti na sprednji osi in 14 % na zadnji osi. Seveda še tu niso končali, vključeni so še novi blažilniki, katere je možno elektronsko nastavljati med tremi stopnjami trdote.

Pri Mantheyu pa so se vendarle sprijaznili z 525 končnimi močmi, ki jih GT3 RS tovarniško proizvaja, torej 4,0-litrski ploski šestvaljnik ostaja nespremenjen. Seveda, kot pri vseh Porschejevih RS modelih, se tudi tukaj vse vrti okoli časa postavljenega na »zelenem peklu« – Nürburgringu. Na tem mestu pa sledi žalostna novica, saj še pri Mantheyu časa niso postavili. Obljubljajo pa, da bo čas »znatno izboljšan«, na kar pa bo očitno potrebno zaradi slabih vremenskih razmer v regiji Eifel še nekaj časa počakati.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Audi Q5 Sportback je postal še bolj kupejevski

Izjemna globalna rast prodaje elektrificiranih vozil v septembru