Akio Toyoda je človek, ki ne skriva svojega mnenja. Že leta poudarja, da ni prava pot, da se vse prisili k nakupu električnih vozil.
Predsednik nadzornega sveta Toyote je prepričan, da prehod ne sme biti prenagljen in da bi popoln prehod na električna vozila imel ogromen vpliv na avtomobilsko industrijo. Meni, da bi lahko bili ogroženi milijoni delovnih mest v celotni dobavni verigi, če bi se motor z notranjim izgorevanjem prehitro umaknil iz prometa. Glede okolja Toyoda trdi, da so električna vozila še vedno veliko bolj onesnažujoča kot hibridna.
Vnuk ustanovitelja Toyote, Kiichiro Toyoda, trdi, da je podjetje od uvedbe prvega modela Prius leta 1997 prodalo okoli 27 milijonov hibridnih vozil. Po njegovem mnenju imajo ti hibridi enak ogljični odtis kot devet milijonov popolnoma električnih vozil, če v izračun vključimo proizvodnjo baterij in vozil.

Toyoda trdi, da je en električni avtomobil tako umazan kot trije hibridni avtomobili. Res je, da proizvodnja električnih avtomobilov in njihovih baterij povzroča več emisij CO2 kot proizvodnja avtomobilov na bencin, vendar so električni avtomobili v svojem življenjskem ciklu skupaj odgovorni za veliko manj emisij. „Ampak če bi v Japonski proizvedli devet milijonov električnih vozil, bi to dejansko povečalo emisije ogljika in jih ne zmanjšalo. Razlog za to je, da je Japonska za proizvodnjo električne energije odvisna od termoelektrarn.“
Kaznovanje laži kritikov
Toyota je zaradi svoje zadržanosti pri prehodu na električna vozila sprožila kritike, nekateri pa celo dvomijo v prihodnost podjetja. Verjetno ste videli komentarje, ki napovedujejo propad Toyote, ker zaostaja v tekmi za električna vozila, vendar se to ni zgodilo. Pravzaprav je ravno nasprotno. Leta 2024 je bila Toyota peto leto zapored največji proizvajalec avtomobilov na svetu.




Res je, da so njegova električna vozila morda zaostajajo za konkurenco, vendar Toyota to več kot nadomesti s svojimi hibridi in preostalimi vozili z notranjim izgorevanjem, ki jih še vedno prodaja. Najnovejši avtomobil na bencin, ki je dobil hibridno obdelavo, je Aygo X, najmanjši model podjetja zunaj Kei Cars, ki se prodaja izključno na Japonskem. Toyota trdi, da ima ta mali avtomobil najnižji ogljični odtis med neelektričnimi avtomobili na trgu.
Akio Toyoda je nekoč dejal, da električna vozila nikoli ne bodo presegla 30-odstotnega tržnega deleža, in trdil, da se mora industrija osredotočiti na hibridna vozila in sintetična goriva. Čeprav je bilo priznano, da je bil Mirai komercialni neuspeh, Toyota ostaja zvest vodiku in vidi potencial v kombinaciji z motorji z notranjim izgorevanjem. Hkrati pomaga BMW-ju pri uvedbi prvega serijsko proizvedenega vozila na vodik na trg leta 2028.




Toyota zmore vse
Kot avtomobilska velesila ima Toyota finančno in industrijsko moč, da izboljšuje svoje hibridne vozila in hkrati razvija boljša električna vozila. Povečal je privlačnost modela bZ in poleg modela Urban Cruiser svojo rastočo ponudbo električnih vozil dopolnil z modeloma bZ4X Touring in C-HR. Njegova luksuzna blagovna znamka Lexus je nedavno predstavila limuzino ES (tudi električno) in nadgradila model RZ. Po najnovejšem poročilu agencije Bloomberg bosta do leta 2027 na trg v ZDA prišla še dva električna vozila.
Medtem ko je poudarek na hibridnih in električnih vozilih, Toyota ni pozabila na užitek v vožnji. Izvršni direktor podjetja, Koji Sato, je bil nedavno citiran z besedami: »Avto ni avto, če ni zabaven.« V prihodnjih letih lahko pričakujete novo Supro, oživljeno Celico in morda novo MR2, kot nakazuje prototip s sredinsko nameščenim motorjem, ki je bil predstavljen letos. Tudi Lexus bo na trg lansiral cestno vozilo, podobno GT3, verjetno z V8 motorjem. Skratka, Toyota se zdi, da pokriva prav vse. Prihod FJ Cruiserja bi še dodatno utrdil Toyotin sloves proizvajalca z eno najbolj obsežnih palet modelov v avtomobilski industriji.