Dacia Hipster koncept: manifest minimalizma in funkcionalnosti

Citroën 2CV, Fiat 500, Mini, VW Beetle … in zdaj se klubu majhnih pridružuje še Dacia Hipster?

Da smo si na jasnem — Hipster je v trenutni fazi še samo koncept, a je kljub svoji kompaktni zasnovi presenetljivo ambiciozen malček. Dolg je komaj 3 m in širok 1,5 m, a naj bi v njem udobno sedeli štirje odrasli, prtljažnik pa sprejel do 500 litrov prtljage. Tehta 20 % manj kot električni Dacia Spring in si prizadeva v življenjski dobi prepoloviti ogljični odtis v primerjavi z današnjimi najboljšimi električnimi vozili.

Dacia ne skriva dejstva, da so si zadali težek izziv, saj dobro vedo, da so tudi cenejši električni avtomobili za številne še zmeraj predragi, da bi bili dostopni najširšim množicam. Zato Hipster stavi na bistveno – manjše, lažje in preprosteje oblikovano vozilo, ki naj bi pri vsakodnevni uporabi zadoščalo brez nenehnega polnjenja. Dacia trdi, da bi ga bilo treba polniti le dvakrat na teden, saj večina dnevnih voženj v Franciji ne presega 40 kilometrov (v Združenem kraljestvu celo 30).

Z oblikovnega vidika Hipster ne išče ukrivljenih linij, ki jih oblikovalci električnih vozil zaradi čim večjega aerodinamskega izkoristka naravnost obožujejo, temveč čiste, oglate površine, omejene na le nekaj barvnih elementov. Brez pretiravanj – vrata z eno stranjo, minimalistične luči, raztegljiva zadnja vrata v dveh delih in vertikalno steklo prtljažnih vrat – vse to narekuje slog po načelu »nič več kot nujno«. Dacia del materialov imenuje Starkle, ki smo ga spoznali že v Dusterju in Bigsterju – v bistvu gre za plastiko, reciklirano iz odbijačev in armaturnih plošč, ki daje površinam značilne belo pikaste strukture.

V notranjosti vlada trikratni minimalizem: drsna stekla, blago ročno odpiranje vrat z vrvico, lahka klopna sedeža brez električnih prilagoditev. Sistem YouClip, ki ga poznamo že iz več modelov znamke, ponuja 11 točk pritrditve za razne pripomočke, osrednjost pa prevzame koncept BYOD (»bring your own device«, ali slovensko »prinesi svojo napravo«), ki omogoča, da uporabnikov pametni telefon postane ključ in osrednji informacijski element. Zvok se oddaja prek Bluetooth zvočnika, ki lahko služi tudi kot digitalni ključ. Dacia je torej uspela v izjemno majhen paket stlačiti veliko število pametnih rešitev, katerih glavni namen je znižanje cene – kar je konec koncev tudi tisto, kar bodo morali doseči, da osvojijo srca širših množic.

Dizajnerski vodja David Durand pravi, da izpodrivanje nepotrebnega postaja v njihovem studiu igra: »Predlagaš sestavni del – ampak zakaj ne bi poskusil brez njega?« S tovrstnim pristopom k konstruiranju Hipster postaja manifest minimalizma in funkcionalnosti. In čeprav morda nikoli ne bo prišel na ceste kot serijski model, je njegov koncept svež pogled na to, kaj avtomobil lahko pomeni v prihodnosti.

spot_img

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO