Osvežimo spomin: 21. oktobra 2018 je Kimi Raikkonen na dirki v Austinu dosegel zadnjo Ferrarijevo zmago v Formuli 1. Ko se bo kraljevi razred iz poletnega premora vrnil v Spa, bo na dan dirke, 1. septembra, minilo natanko deset mesecev od te zadnje zmage. Navijači Scuderie pa lahko vsaj malo upajo, da se bo njihova črna serija končala na dirki pod Ardeni.

Sebastian Vettel in Charles Leclerc sta na zadnji dirki za VN Madžarske prejela krepko zaušnico. Oba sta namreč v cilj pripeljala za zmagovalcem Lewisom Hamiltonom z zaostankom večjim od minute. Toda v Spaju in še posebej na domači dirki rdečih v Monzi, bi lahko razmerje moči izgledalo drugače. Za Christiana Hornerja, šefa ekipe Red Bull Racing, sta obe prihajajoči dirki Ferrarijev teritorij. Podobno na to gleda tudi Toto Wolff, šef ekipe Mercedes. “Hungaroring je steza, ki jim verjetno ne ustreza. Imajo močan motor in manjši zračni upor. Zaradi tega bo Ferrari v Spaju in Monzi zelo močan,” pojasni Wolff in domneva, da bo tam slika izgledala povsem drugače.

In kako vidijo to pri rdečih? “Ne vem, katere izboljšave za pogonske enote bodo drugi uporabili. Na papirju izgleda dobro, toda prav tako vemo, da lahko iz dirkalnika izstisnemo še več,” je previdno optimističen Sebastian Vettel. Njegov šef Mattia Binotto pa je prepričan, da bo Ferrari v Spaju in Monzi znova konkurenčen. “Ampak ne obstaja nobeno zagotovilo. Naši tekmeci so vsi zelo močni. Menim, da bo tam situacija drugačna kot na Madžarskem. Pripravili se bomo kar se da najbolje, da osvojimo našo prvo zmago v letošnji sezoni.“
Uspeh bi bil dobrodošel tudi za Vettla osebno. Nemec je svojo zadnjo dirko dobil avgusta 2018 v Spaju – pred letom dni! “Pred nami je še veliko dela, vendar je dobro, da se odpravljamo na premor. Fantje so zelo trdo delali. Napolniti si moramo baterije, potem pa se boj nadaljuje. Prihajajo steze, ki nam bodo bolje ustrezale, a gledano v celoti moramo postati močnejši,” tako Sebastian Vettel. Jasno pa je, da sta Spa in Monza najverjetneje največji priložnosti za Ferrari v drugi polovici sezone.

Na obeh stezah obstajajo dolge ravnine. Predvsem na domači dirki v Monzi bi moral biti Ferrari po aktualnem stanju največji favorit. Vendar pa bodo morali hitrost na ravninah tudi potrditi. “Vemo, da smo v ovinkih počasni in žal jih imamo na vseh stezah. Zelo radi bi izdelali dirkalnik, ki je hitrejši v ovinkih. Delamo, kar zmoremo, a tačas to ni dovolj. Žal ni mogoče iz klobuka pričarati magično rešitev,” doda Vettel.
Tudi če bo Ferrari v Spaju in Monzi morebiti spet v ospredju, pa njihove težave še zdaleč niso rešene. “Ne smemo iskati pojasnila za minuto zaostanka na Madžarskem, temveč veliko prej za to, zakaj smo bili pred tednom dni najhitrejši in potem ne več,” se glasi glavna točka Binotta, na kateri morajo delati.

Kajti medtem ko je Mercedes na vseh stezah v ospredju in celo Red Bull v formi Maxa Verstappna ne dela nekih ekstremnih nihanj navzdol, so nihanja pri Ferrariju ogromna. Če so bili v Hockenheimu favorit za pole position, so teden dni pozneje na Hungaroringu nenadoma zaostajali minuto za vrhom. “To nam ni odprlo oči, to smo vedeli že prej,” skomigne Vettel in pojasni: “Od nas je odvisno, da v naslednjih mesecih delamo na tem in upam, da bo proti koncu leta izgledalo drugače. Menim, da ne gre za korak nazaj. Imeli smo nekaj novih delov, šlo je za manjši napredek. A pokazalo se je, da ni bilo dovolj.”
Ferrari se torej po poletnem premoru odpravlja v Spa-Francorchamps, da bi izkoristili prvo priložnost za premierno zmago v letošnji sezoni. Druga bo samo teden dni pozneje v domači Monzi. Če teh dveh priložnosti ne bodo izkoristili, potem jim grozi, da bodo po sezoni 2016 znova ostali brez zmage.