Na kvalifikacijah v Monzi so dirkači v tretjem delu s svojimi igricami zavetrja šli čez mejo. Ker so taktizirali in nihče ni želel biti povsem spredaj, je to vodilo do tega, da nihče ni uspel pravočasno čez ciljno črto. Ali nam na naslednjih dirkah sezone grozi ponovitev tega scenarija? Pri vprašanjih naletimo na deljena mnenja.
“Prepričan sem, da se bo to nadaljevalo. Položaj na stezi je ključnega pomena,” pravi na primer Lewis Hamilton. “Če se vsi dirkači šele dve minuti pred koncem odpravijo na stezo, potem bo na mestih, kjer še posebej potrebuješ zavetrje, znova problematično.” Njegov moštveni kolega Valtteri Bottas pa spomni, da sta Monza in Spa v pogledu zavetrja zelo specifični stezi. “Na takšnih stezah je to bilo že od nekdaj. Sedaj je verjetno bolj ekstremno, ker imajo ti dirkalniki večji zračni upor in zaradi tega zavetrje prinaša korist,” pojasni Finec in doda: “Zaradi tega menim, da na večini stez ne bo težav.” Bottas še doda, da bo na naslednji dirki v Singapurju veliko bolje voziti brez zavetrja.
Tudi Max Verstappen, dirkač Red Bulla, ne verjame, da bi se lahko Monza ponovila. Na stezah kot sta Mehika in Rusija, bi sicer lahko prišlo do lovljenja zavetrja, toda le v neznatni obliki. “Tam ne bo tako ekstremno kot v Monzi,” pove mladi Nizozemec in pojasni: “Menim, da se je v Monzi zaradi ovinkov tam zelo izplačalo, kajti v ovinkih ne izgubiš toliko, koliko pridobiš na ravninah. V Mehiki pa je zaradi nadmorske višine zrak redkejši in zaradi tega učinek manjši. V Mehiki še nikoli nisem imel občutka, da bi na kvalifikacijah nujno potreboval zavetrje. Tam je nekaj ovinkov, v katerih želiš imeti prosto pot.“
Kljub temu pa ne moremo izključiti, da se scene iz Monze, vsaj v milejši obliki, ne bi ponovile. Ali mora Formula 1 spremeniti format kvalifikacij? “Odkrito povedano, na to nimam odgovora,” pove Hamilton. “Ne spomnim se vseh kvalifikacij letošnje sezone. Vendar pa verjamem, da je bilo v lanskem letu podobno. Na nekaterih stezah želimo večjo luknjo, na drugih pa gre le za zavetrje. Vsaka steza je specifična,” še doda aktualni prvak, ki v igro postavlja idejo o različnih formatih dirkaških koncev tedna, neodvisno od steze. “Vendar je zelo neverjetno, da se bi to zgodilo. Verjetno bodo nekaj spremenili šele takrat, ko bo pošteno počilo.“
Drugi predlog bi lahko bil, da se dirkače, ki namenoma vozijo počasi, kaznuje, a dirkači sami menijo, da to ni dobra ideja. “Menim, da ne bi bilo prav, da bi pričeli deliti kazni,” odmahne Hamilton in doda: “To si moramo enostavno ogledati in ugotoviti, kaj lahko naredimo bolje. Boljše za navijače, manj nevarno za nas.” Poleg tega je v Monzi obstajal določen čas za ogrevalni krog, ki pa je po mnenju Hamiltona še vedno prepočasen.
Tudi Charles Leclerc je proti kaznovanju. “Če bi za to obstajala kazen, bi jo moralo dobiti vseh deset dirkačev v Q3, ker smo bili vsi skupaj,” skomigne z rameni mladi Monačan. V Singapurju ta tema, zaradi karakteristike steze, tako ali tako ne bo predstavljala težave. Za Singapurjem pa je dirka v Sočiju in tam bomo z napetostjo gledali, kaj se bo dogajalo v Q3.