in ,

Andreas SEIDL: Prepoved RADIJSKE ZVEZE med boksi in dirkači bi bila NAPAKA

Šef ekipe McLaren Andreas Seidl je pojasnil, zakaj je proti ukinitvi radijske zveze med boksi in dirkači. Helmut Marko se z njim ne strinja.

Foto: HB Press

Radijska zveza med dirkačem in inženirji v boksih je redno kritiziran del načina dela v Formuli 1. Sodobni dirkači veljajo za “daljinsko vodene robote”, ki jim usodo določajo tisti, ki sedijo v boksih. Potencialna prepoved takšnega načina komunikacije je torej vedno primerna podlaga za razprave. Šef ekipe McLaren, Andreas Seidl, pa je mnenja, da ukinitev radijske zveze ne bi prinesla nobenih koristi.

“Ukinite radijsko povezavo med boksi in dirkači”, je Helmut Marko zahteval v intervjuju za Spiegel pred VN Belgije. Avstrijski strokovnjak kritizira dejstvo, da o sami dirki ne odloča več voznik, temveč dogajanje na njej iz ozadja določajo ljudje iz ekipe.

Helmut Marko se zavzema za prepoved radijske zveze med boksi in dirkači. – Foto: HB Press

“V Formuli 1 smo avtonomni vožnji precej bližje kot Google ali avtomobilske tovarne. Vse določajo inženirji: kdaj je treba zamenjati pnevmatike, koliko moči lahko motor proizvede brez pregrevanja in podobno…”, kritizira svetovalec podjetja Red Bull za motošport.

Šef ekipe McLaren, Andreas Seidl, je glede prepovedi radijske zveze drugačnega mnenja. “Eden od razlogov, zakaj imam rad Formulo 1, je kompleksnost tega športa. Avtomobili, ki jih uporabljamo, so najhitrejši na svetu, hkrati pa so tudi zelo tehnološko napredni.”

Seidl lahko razume željo po večji neodvisnosti voznikov: “Jasno je, da so pravi junaki v športu potrebni, kar ti vozniki, ki vozijo tako hitre dirkalnike, zagotovo so.” Hkrati pa pa ima v rokavu protiargument.

Nobena malenkost v sodobni Formuli 1 ni prepuščena naključju. Prav zato se mnogim zdi, da dirkači nimajo več nobene besede in da se vse skupaj nadzoruje iz boksov.

“Formula 1 je tudi moštveni šport, ki zahteva sodelovanje med inženirji v garaži in v boksih ter vozniki.” Seidl se spominja zadnjega kroga na avstrijski dirki, ko je Lando Norris prejel navodila po radiu ekipe. Te prizore so pozneje mnogi ostro kritizirali.

Toda Nemec tovrstno komunikacijo zagovarja: “Če sem iskren, se mi je zdelo vse skupaj precej fascinantno. Zame je to le del Formule 1.” Prav tako se Seidl ne strinja z navedbami, da voznik ne more več samostojno odpeljati dirke.

“Tudi na tem področju je še posebej pomembno, kako se dirkač odzove. Vrhunski dirkači so zmožni hitrejše obdelave radijskih sporočil in zaradi tega ne izgubljajo na hitrosti in pri tem ne delajo napak.” Seidl se je o tem prepričal tudi na vzdržljivostnih dirkah, kjer je delal pred svojim angažmajem v F1: “Videl sem veliko voznikov, ki so bili zelo hitri, a takoj, ko je nadnje prišla dodatna obremenitev, kar je pri teh kompleksnih avtomobilih neizbežno, so postali bistveno počasnejši. Hitro procesiranje sporočil in ustrezno ravnanje v skladu z njihovo naravo, je pomembna lastnost najboljših dirkačev.”

Komentiraj

Loading…

0

VN ITALIJE, FP1: Prvi trening Monze VALTTERIJU BOTTASU in MERCEDESU

VN ITALIJE, FP2: Popoldanski trening HAMILTONU in MERCEDESU