in ,

FIA pojasnila zakaj VARNOSTNI AVTO in zakaj izrečene KAZNI

Dirka za VN Italije je s prihodom varnostnega avta na stezo postala pravi spektakel. Toda mnogi se sprašujejo, ali je bilo to res potrebno? In kaj je bilo z zaporo vhoda v bokse, ki je poskrbela za kaos?

Včerajšnja dirka za VN Italije je bila že pred varnostnim avtom zanimiva. Le povsem na vrhu je kazalo, da nekdo brez težav križari do svoje 90. zmage. Toda v 18. krogu je moral dirkač Haasa Kevin Magnussen svoj dirkalnik zaradi težave s pogonsko enoto ustaviti.

Magnussen je z okvaro peljal naprej in iskal primerno parkirišče. Danec se je odločil za izhod Parabolice, neposredno pred odprtino v zaščitni ogradi. Vse je kazalo na odlično opravljeno delo Magnussena, dokler vodstvo dirke ni na stezo poslalo varnostnega avta. Ali je bilo to sploh potrebno? Michael Masi, direktor dirk FIA, pravi, da je bilo. “Odprtina v zaščitni ogradi je bila položaj maršalov. Obstajajo različne odprtine, samo nekatere so mišljene tudi za umikanje dirkalnikov.” Težava je bila torej v tem, da dirkalnik Magnussena ne bi šel skozi to odprtino.

Michael Masi, direktor dirk FIA, je pojasnil, zakaj so pri odstranjevanju dirkalnika Kevina Magnussena na stezo poslali varnostni avto in zakaj so zaprli vhod v bokse.

Zaradi tega je moral na stezo varnostni avto. Vendar to še ne bi priklicalo kaosa, ki je nastal. Kaotično je namreč postalo le zaradi tega, ker je bil zaprt vhod v bokse. “Najhitrejša pot, da se dirkalnik umakne, je bila ta, da ga porinejo v bokse,” svojo odločitev zagovarja Masi. In da pri tem nikogar ne izpostavljajo nevarnosti, so za čas umikanja dirkalnika Haasa vhod v bokse zaprli. Kljub temu sta Lewis Hamilton in Antonio Giovinazzi zapeljal na postanek. Oba sta pozneje dobila kazen 10 sekund Stop-and-Go.

Avstralec je še pojasnil, da ekipe pred vsakim dirkaškim koncem tedna dobijo obvestilo, kje se nahajajo svetlobni signali, poleg tega pa se tudi na komandnih pultih ekip na monitorju prižge rdeča luč.

Toda kako sta lahko predvsem Mercedes in Hamilton storila takšno napako? “Iz dirkalnika nisem videl, da je bil vhod v bokse zaprt,” se je branil Lewis Hamilton. Tudi komandni pult Mercedesa se je nahajal v globokem spancu. “Od tam ne moremo videti svetlobnih signalov,” pa se je branil Toto Wolff, šef srebrnih puščic. “In na stran, kjer se nahajajo obvestila vodstva dirke, tudi ne gledaš vsako sekundo.” Toda dejansko je minilo nekaj časa med zaprtjem vhoda v bokse in Hamiltonovim prihodom. Ob 15:41:47 so bili boksi zaprti, ob 15:41:59 pa je Hamilton zapeljal na postanek. Mercedes je imel 12 sekund časa, da ugotovi, da so boksi zaprti.

Iz tega razloga Avstralec izgovorov ekip in dirkačev, češ, da niso videle opozoril, ne sprejema in poudarja, da je bila izrečena kazen na mestu – Foto: HB Press

Poleg tega pa ne obstaja le sporočilo vodstva dirke,” pojasni Masi. “Tudi v programski opremi ekip se boksi obarvajo rdeče, kar signalizira, da so zaprti.” Tudi Lewis Hamilton bi lahko iz dirkalnika zaznal grozečo nevarnost, kajti v Parabolici sta kar dva signalna semaforja kazala križ – znak, ki pomeni, da so boksi zaprti. Valtteri Bottas je priznal, da je signal videl, vendar pa ni vedel, kaj pomeni. Dejansko pa so ekipe in dirkači pred vsako dirko v Race Director Notes obveščeni na te zadeve. V dokumentu, ki ga prejmejo, se ne vidi le ta simbol, temveč tudi, kje natančno so nameščeni svetlobni signali za vsak posamezen dirkaški konec tedna.

Lewis Hamilton je v času prekinitve dirke odšel do komisarjev dirke, saj se več kot očitno ni strinjal z njihovo odločitvijo izrečene kazni.

Lewis Hamilton je med prekinitvijo dirke – zaradi hudega trčenja Charlesa Leclerca v Parabolici – celo oddirjal do komisarjev, saj se Britanec več kot očitno ni strinjal z njihovo odločitvijo. To onboard posnetek njegovega dirkalnika jasno pokaže, da so bili svetlobni signali še kako vidni. In ob upoštevanju, da so ekipe in dirkači obveščeni kje se ti nahajajo, potem je izgovor z “nisem videl” nesprejemljiv. Zaradi tega je bila debata Hamiltona s komisarji le zapravljen čas. Pravilnik za to kršitev predpisuje kazen 10 sekund Stop-and-Go, kar sta grešnika Hamilton in Giovinazzi tudi prejela.                                

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Z umikom protesta FERRARIJA se je končala saga RACING POINT

Franz TOST: PIERRE je odpeljal BRILJANTNO dirko