Koncept razreda CLA je Mercedesova velika premiera na letošnjem mednarodnem avtomobilskem salonu IAA 2023 v Münchnu, hkrati pa je predsednik uprave podjetja na odru objavil še eno pomembno novico. Ola Källenius je potrdil poročila o razvoju majhnega razreda G. Medtem ko je šef govoril o tem zmanjšanem terenskem vozilu, je bila v ozadju prikazana oblikovna skica škatlastega SUV-ja. Petinpetdesetletnik ga je opisal kot mali G in dodal, da bo v celoti elektrificiran.
Izvršni direktor ni želel razkriti, kdaj bo zmanjšani razred G prišel na trg, a ker je za zdaj na voljo le skica, je verjetno, da bo do njega še vsaj nekaj let. Ola Källenius je priznal, da to ne bo lahka naloga, saj mora novinec zapolniti “zelo velike čevlje”. Trikraka zvezda “se popolnoma zaveda odgovornosti, ki jo to prinaša,” in dodaja, da bo “takoj prepoznaven”. Povedali so nam, da bo “mali G” zabaven za vožnjo na cesti in zunaj nje.
Nemški poslovni časnik Handelsblatt je februarja prvi poročal o manjšem razredu G. Naprodaj naj bi bil predvidoma leta 2026, vozil pa naj bi na isti arhitekturi MMA kot koncept razreda CLA, ki je bil ta teden predstavljen na IAA. Če to drži, to pomeni, da bo kompaktnejši G odstopil od platforme karoserije na ogrodju svojega večjega brata in se raje poslužil enoprostorske zasnove. Glede na prvotno poročilo ne bo veliko krajši od običajnega modela G, vendar naj bi bil bistveno bližje cestišču.
Upoštevati velja, da MMA ne bo posebna platforma za električne avtomobile, saj je zasnovana tudi za motorje z notranjim izgorevanjem. Lani nam je Christoph Starzynski, Mercedes-Benzov podpredsednik za razvoj električnega pogona, povedal, da bodo kompromise delali na strani motorjev z notranjim izgorevanjem in ne na strani električnih vozil, kot je to danes pri modelih EQA in EQB. Časopis Handelsblatt je izvedel, da bo mali G na voljo tudi s tradicionalnimi pogonskimi sklopi na notranje izgorevanje.