Pred kratkim je Toyota napovedala “električna vozila naslednje generacije” za leto 2026, zdaj pa je podobno napovedal tudi Lexus. Vendar pa želi premijska podružnica že pokazati tudi oblikovno študijo.
Načrte je razkril Takashi Watanabe, predsednik Lexus International, na medijskem dogodku Lexus Showcase na Japonskem. Na spletni strani je objavljena tudi napovedna fotografija konceptnega vozila (naslovna fotografija zgoraj). Vidite lahko sprednji del modela s podobnim svetlobnim podpisom kot pri električnem SUV Lexus RZ 450e. Vendar je zaradi ravne karoserije avtomobil videti bolj kot limuzina ali kupe. Študija bo čez mesec dni predstavljena na japonskem avtomobilskem salonu, piše Lexus: “Premijska znamka na letošnjem japonskem sejmu mobilnosti (od 26. oktobra do 5. novembra 2023) s konceptnim vozilom napoveduje električna vozila naslednje generacije. Vozila, ki bodo predvidoma predstavljena leta 2026, združujejo modularno strukturo karoserije z izboljšanim proizvodnim procesom in povsem novo programsko platformo.“

Fotografija nas spontano spominja na Lexusov Electrified Sport Concept, ki je bil prikazan pred letom dni, vendar se ne zdi tako ploščat. Kabina (“greenhouse”) je višja, luči v obliki puščic so nameščeni bolj gor, tudi sprednja maska ima ostrejše robove. Na levi in desni strani so na napovedni sliki prikazani približni pet-kotni dovodi zraka, ki jih v študiji športnega avtomobila ni. Zaradi oblike dovodov zraka in zelo tankih ročic za kamere zunanjih ogledal kolega Iulian Dnistran iz InsideEVs USA sumi, da gre za isto študijo, ki jo je Toyota nedavno predstavila, ko je govorila o svojih “električnih avtomobilih naslednje generacije.”

Pri kolegih iz Autocar pa sumijo, da ta študija “izhaja iz študije elegantne limuzine, ki jo je podjetje na kratko predstavilo konec leta 2021“. Po navedbah britanskih kolegov bi se avtomobil lahko pomeril z BMW i4 in Hyundai Ioniq 6. To domnevno pomeni ta konceptni avtomobil, ki kaže zelo drugačen zadnji del kot na zgornjih slikah.

Ali ima prav InsideEvs ali Autocar, ali pa se oba motita, bomo izvedeli konec oktobra. Na voljo je že vsaj nekaj informacij o tehnologiji “nove generacije električnih avtomobilov” Toyote in Lexusa. Od leta 2026 bosta na voljo dve možnosti baterij. “Performance baterija” naj bi skupaj z izboljšano aerodinamiko in manjšo maso vozila omogočila doseg več kot 800 km. “Popularized baterija” pa temelji na litij-železovem fosfatu (LFP) in omogoča več kot 600 km z enim polnjenjem – z bistveno daljšim dosegom.