Največja letošnja premiera na avtomobilskem salonu v Ženevi je nedvomno povsem novi Renault 5. Da, tudi malce naša kombilimuzina se uradno vrača, vendar izključno kot električni model. Model R5 so prenehali izdelovati leta 1996, vrača pa se kot svež pogled na majhno električno vozilo, pripravljeno na urbano džunglo.
Na srečo se francoska znamka ni preveč poigrala z zasnovo v primerjavi s prvotnim konceptnim vozilom iz začetka leta 2021. Povedali so nam, da je električni supermini, znan pod polnim imenom Renault 5 E-Tech Electric, prevzel retrofuturistično slogovno podobo. Opis res ustreza, saj je oblikovalska ekipa opravila odlično delo, ko je predstavila sodobnega naslednika in hkrati ostala zvesta njegovim prednikom.




Simpatični žarometi in navpične zadnje luči so prikimavanje nekdanjemu modelu Renault 5, podobno kot izraziti kolesni loki. Renault se je odločil, da bo ročaje zadnjih vrat integriral v spodnji del stebrička C in tako ustvaril iluzijo trivratne karoserije, ki je podobna klasičnemu modelu. Medtem ko sta prvi dve generaciji ponujali izbiro med tremi in petimi vrati, ima novi model samo pet vrat. Zadaj so rdeči poudarki na strešnem spojlerju poklon legendarnemu R5 Turbo.
Podjetje z logotipom diamanta je tudi v notranjosti poskušalo spoštovati starosto s številko 5 na zadku. Navpični šivi na armaturni plošči spominjajo na stare Renaulte, prav tako kot pravokotne odprtine za zrak. Velik okvir za digitalno instrumentno ploščo in infozabavni sistem je povratek k blokovski armaturni plošči, ki so jo uporabljali nekoč. Voznikov zaslon meri 7 ali 10 palcev, odvisno od različice, medtem ko ima zaslon na dotik vedno 10-palčno diagonalo.
Novi Renault 5 je dolg 3,92 metra , širok 1,77 metra in visok 1,5 metra, z medosno razdaljo 2,54 metra in prostornino prtljažnega prostora 326 litrov. Kljub temu da je avtomobil majhen, vozi na velikih 18-palčnih kolesih s pnevmatikami 195/55 R18. Novi EV je večji od modela Twingo, vendar manjši od modela Clio, in je prvi model, ki vozi na platformi AmpR Small – prej znani kot CMF-B EV.



Najlažja različica z manjšim 40-kWh baterijskim sklopom tehta 1350 kilogramov, najtežja različica z 52-kWh baterijo pa 1450 kilogramov. Če boste ostali pri osnovni bateriji, bo spredaj nameščeni motor zagotavljal 95 KM in 215 Nm ali 120 KM in 225 Nm. Z nadgrajeno baterijo bo e-motor zmogel 150 KM in 245 Nm), pri čemer bo od 0 do 100 km/h potreboval manj kot osem sekund, od 50 do 75 km/h pa manj kot sedem sekund. Najvišje zmogljivi model lahko doseže hitrost 150 km/h.
Osnovna baterija omogoča doseg 300 kilometrov v kombiniranem ciklu WLTP, medtem ko ima izboljšani paket dovolj energije za 400 kilometrov. Največja moč polnjenja z izmeničnim tokom je 11 kW, enosmerni tok pa podpira 80 kW za manjšo baterijo in 100 kW za večjo. Z enosmernim tokom se oba akumulatorja od 15 do 80 odstotkov napolnita v pol ure. Omeniti velja, da vstopni model Renault 5 s 95-konjskim motorjem ne ponuja polnjenja z enosmernim tokom.








Novi Renault 5 ima nenavadno za model v tem segmentu, bodisi električni ali ne, večvodilno zadnje neodvisno vzmetenje. Simpatičen električni mestni avtomobil je bil zasnovan z dvosmernim polnjenjem za napajanje naprav, toplotno črpalko za hitro ogrevanje kabine in rekuperacijo zavorne energije za napajanje baterije. Eden od zabavnih trikov se nahaja na pokrovu motorja, kjer prevelik logotip 5 služi kot indikator napolnjenosti baterije.
Najcenejša različica naj bi stala približno 25.000 EUR. Renault bo prerojeni R5 izdeloval doma v Franciji, nato pa bo vrnil tudi model R4. Tudi ta bo popolnoma električni, podobno kot nova generacija Twinga. Oba sta že bila predstavljena v obliki konceptnih vozil preden bosta leta 2025 oziroma 2026 predstavljena na trgu.