Citroen AX iz leta 1988 ima le 52 prevoženih kilometrov

Ali imajo stari majhni avtomobili svoj lobi? Zdi se mi, da imajo le zelo majhnega. Velika večina ljubiteljev starih avtomobilov se osredotoča na znane mlade in klasične avtomobile znamk BMW, Mercedes, Porsche in VW. Še več, Corsa, Fiesta in podobni so se v vsakdanjem življenju izrabili, k čemur je dodatno pripomogla močna rja. Zato je ta najdba še toliko bolj razveseljiva.

Sejem klasičnih avtomobilov Retromobile v Parizu ni le splošni vrhunec na področju kroma in pločevine. Je seveda poseben praznik za vse ljubitelje francoskih avtomobilskih znamk. Pri Citroënu pa sta v ospredju tudi modela 2CV „raca“ in DS (ki letos dopolnjuje 70 let). Po drugi strani pa preprost AX skorajda izstopa kot redkost.

Ta neopazen petvratni model iz leta 1988 je takoj prepoznaven po svoji preprostosti, ki je značilna za AX iz prvih modelnih let. Poglejmo nazaj: AX je nasledil nesrečna mala avtomobila Visa in Citroën LN. Razvijalci so se lotili tudi zdaj že povsem zastarelega „račka“. Tako kot pri modelu 2CV je bil moto: lahka konstrukcija. Glavni cilj pri razvoju modela AX je bil ustvariti majhen avtomobil s čim večjim notranjim prostorom in čim manjšo maso.

Osnovna različica AX 10 E s popolnoma ničelno opremo je tehtala le 640 kilogramov, saj se je Citroën osredotočil na dosledno uporabo lahkih materialov, na primer spodnji del prtljažnih vrat je bil izdelan iz plastike. Koeficient zračnega upora 0,31 je bil za ta razred vozil nenavadno nizek. Visoka odpornost proti rjavenju je bila dosežena z uporabo pocinkane pločevine, plastičnih oblog kolesnih lokov in zatesnitvijo votlin. Citroën AX so izdelovali v tovarni Aulnay-sous-Bois severovzhodno od Pariza od sredine leta 1986 do konca leta 1998. Karoserija je bila sestavljena popolnoma samodejno.

Toliko o kratkem izletu v zgodovino modelov. Pred nami v Parizu je model AX 10 RE. Leta 1988 je bila to kombinacija najmanjšega motorja (1,0-litrski z 41 KM) in druge najnižje stopnje opreme. Brez desnih stranskih ogledal, dolg 3,50 metra, težak 645 kg in je v Nemčiji stal dobrih 12.500 mark. To novo ceno je mogoče pretvoriti skoraj 1:1 v evre za sejem AX iz Pariza, kjer je cena 11.500 evrov. Razlog za to je prevoženih le 52 kilometrov. Tako rekoč star in nov avtomobil. Z brezhibno bež-rjavo notranjostjo. Zato ostaja le še eno vprašanje: ali ga sploh želite voziti naokoli?

spot_img

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO