in , ,

Gene Haas in Formula 1,5: Potem se bomo poslovili

Lastnik ekipe Gene Haas ne izključuje, da bi se lahko njegova avantura v F1 končala. Američan navaja razloge za morebiten neuspeh njegovega projekta v kraljevem razredu motošporta.

Dirkalnik ekipe Haas ostaja čudežna vrečka. Šef ekipe Günther Steiner pravi: “Vemo, da imamo v osnovi dober dirkalnik, drugače sploh ne bi mogli dosegati dobrih rezultatov. Kot je na primer peto mesto Kevina Magnussena na dirki v Avstriji. Vendar se nikakor ne moremo znajti z gumami. Imamo zelo ozko okno delovanja in zato imamo težave, da to okno zadenemo in v njem tudi ostanemo. Če nam to uspe, potem smo dobri, če ne, nazadujemo.” V letošnji sezoni ekipo Haas tačas najdemo na devetem mestu, le Williams je za njimi. Toda priključek do sredine polja je mogoč, kajti Haas ima 26 točk, pred njimi pa so moštva Racing Point (31), Alfa Romeo (32), Renault (39), Toro Rosso (43). Le McLaren na četrtem mestu (82 točk) je verjetno izven dosega.

Pri Haasu ne razumejo svojega muhavega dirkalnika

Odvisnost od gum pa najbolj jezi lastnika ekipe Genea Haasa. 66-letni Američan pravi: “Tukaj gre za prvenstvo termometra. Tukaj se gremo igrice z merjenjem temperatur, namesto da bi dirkali. Naš začetek sezone je bil mizeren. Hitrost na kvalifikacijah ustreza, smo dovolj hitri na krog ali dva. Toda potem gume izgubijo temperaturo in če se to zgodi in če ti ne uspe Pirellijevih gum vrniti v pravo okno delovanja, si izgubljen. Včasih imam vtis, da gre za čisto srečo pri zadevanju pravega okna delovanja gum. Bilo bi res lepo, če bi Pirelli izdeloval gume, ki niso tako dovzetne za temperature.

Gene Haas trdi, da imajo tačas prvenstvo termometra, saj gre za igrice temperatur in ne dirkanje

Zato Gene Haas poudarja, da se to ne more tako nadaljevati in kolegom iz Autosport pove: “Če bo finančna ovira prevelika, potem je konec z našo eksistenco. Naš pomislek za sezono 2021 z novimi dirkalniki je ta: Koliko nas bo to stalo? Vsakič, ko pride do neke spremembe, to stane 20, 30 ali 40 milijonov dolarjev. Vedno trdijo, da želijo varčevati z denarjem, kljub temu pa nenehno nekaj spreminjajo. Kot na primer: ‘Dajmo Formulo 1 narediti bolj zanimivo in vrnimo dolivanje goriva.‘” Američan ima pomisleke, ali se bo njegova ekipa kdaj koli znašla v položaju, da osvoji zmago v Formuli 1. Avstralija 2016 je bila prva dirka ameriškega moštva. Dobri dve leti in pol pozneje se je ekipa borila s proizvajalcem Renault za četrto mesto med konstruktorji. Na koncu je Haas v lanskem letu osvojil odlično peto mesto.

Redki so bili prizori, da je bil dirkalnik Haasa pred neposrednimi tekmeci.

Dolgoročni cilj Genea Haasa je zmagati na dirki Formule 1. Zadnje ameriško moštvo, ki mu je to uspelo, so bili American Eagles od Dana Gurneya. Toda tukaj moramo potovati daleč nazaj, vse do leta 1967 na dirko za VN Belgije. Gene Haas ve, da dokler v Formuli 1 ne bo zgornje meje proračuna, bo težko, da se zruši obzidje najboljših treh ekip Mercedes, Ferrari in Red Bull Racing. Američan s posmehom doda: “Včasih pri sebi pomislim, da dejansko sploh ne nastopamo v Formuli 1, prej bi rekel da smo v Formuli 1,5. Obstajajo dirke, na katerih si ogledam hitrost najboljših treh in menim: Vau, za božjo voljo, kako smo lahko za toliko počasnejši? Kaj tu delamo narobe?

Če pogoji ne bodo ustrezali, bi se lahko ameriška ekipa poslovila iz Formule 1

Na koncu se Gene Haas še dotakne te, na veliko omenjane zgornje meje proračuna. “Ali bo zgornja meja proračuna pomagala? Mogoče le takrat, če vrhunske ekipe ne bodo več mogle vlagati veliko denarja v raziskave in razvoj. Če pri nas en strokovnjak skrbi za določeno nalogo, potem to pri vrhunskih ekipah počne najmanj pet ljudi. Sam osebno sem nekoliko zmeden, če se pet ljudi vrže na isto delo, a kot kaže to deluje. Toda v celotnem sistemu Formule 1 nekaj zares ni v redu, če imamo prvenstvo dveh razredov.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Sedem Schumacherjevih rekordov, ki jih lahko preseže Lewis Hamilton

Williamsova zavestna odločitev: Dva koraka nazaj za tri korake naprej