in ,

Ali je FERRARI “slab”, ker spi na starih lovorikah?

Ferrari je v zadnjem času pogosto na udaru kritik. V zadnjem času še toliko bolj. Vedno znova se jim očita pomanjkanje konkurenčnosti. Toda, ali so kritike upravičene?

Foto: HB Press

Odkar je postalo uradno, da se Ferrari in Sebastian Vettel odpravljata po ločenih poteh, so se znova okrepile kritike na račun ekipe iz Maranella, kjer se jim očita nesposobnost in politiko. So te kritike nekaterih strokovnjakov in mnogih navijačev sploh upravičene?

Kaj kažejo številke? Odkar je Jean Alesi z zmago na dirki za VN Kanade leta 1995 ekipo Ferrari, v pogledu števila zmag, popeljal pred McLarna, je Ferrari najuspešnejša ekipa v zgodovini. 238 zmag, 16 konstruktorskih naslovov in 15 dirkaških. Ampak zagotovo: kaj danes šteje uspeh iz preteklosti? Ravno v športu je pomembno tukaj in sedaj. Nihče ne sme in ne more počivati na starih lovorikah. Toda, tudi sedaj je Ferrari še vedno druga najboljša ekipa. Z drugimi besedami: osem ekip je slabših, samo ena je boljša. Pri vseh kritikah na račun Ferrarija moramo to vedno zadržati v mislih.

V obdobju Michaela Schumacherja je bila ekipa enotna in konstantna, v novejšem obdobju pa to pri Ferrariju ni več primer.

Kljub temu pa so kritike v veliki meri upravičene. Ferrari ima poleg Mercedesa največji proračun v Formuli 1. Najpozneje po odhodu Toyote vemo, da denar v Formuli 1 ni zagotovilo za uspeh. Vendar pa je denar predpostavka. In Ferrari ima v pogledu financ najboljše predpostavke za uspeh. Če ta izostane, potem je krivda le v tem, da so naredili preveč napak. Celo Red Bull ima tačas okrog 100 milijonov evrov nižji proračun kot Ferrari. Scuderia ima samo eno pravo primerjavo, ki je poštena in to je Mercedes. In v zadnjih šestih letih je Ferrari v tej primerjavi slab. Pika.

Do sedaj je bil Mercedes za Ferrari edina prava in merodajna primerjava in tukaj so bili pri srebrnih puščicah v zadnjih šestih letih bolj uspešni, ali drugače povedano je bil Ferrari slab – Foto: HB Press

To je seveda tudi posledica strukture ekipe. V obdobju Michaela Schumacherja je bila konstantna: Ross Brawn, Rory Byrne, Jean Todt, Michael Schumacher, Rubens Barrichello – ekipa je bila enota. Danes so dirkači običajno dlje pri Ferrariju kot šefi ekipe. To seveda ni dober znak in to je pri Mercedesu povsem drugače. In v sezoni 2021 se bo v Formuli 1 kar nekaj spremenilo. Takrat bodo lahko ekipe maksimalno porabile le še 145 milijonov dolarjev. Sicer bodo še naprej obstajale izjeme kot so plače dirkačev ali marketinške dejavnosti in velike ekipe bodo še vedno imele večji proračun kot pa na primer Williams ali Haas.

V prihodnjih letih bodo morali Italijani z manjšim proračunom dokazati, ali so še vedno vrhunska ekipa ali pa so vse kritike na račun njihove neučinkovitosti in nesposobnosti upravičene.

Vendar se bo moral sedaj Ferrari najverjetneje znajti s 100 do 200 milijoni evrov manjšim kupčkom. Tukaj pa se pod vprašaj postavlja učinkovitost. Področje, kjer je bil Ferrari do sedaj slab. Gledano dolgoročno je Ferrari s tem izgubil še eno prednost, ki mu je vedno zagotavljala vsaj drugo mesto v konstruktorskem prvenstvu in to je denar. V bližnji prihodnosti bo moral Ferrari zares pokazati, ali so še vrhunska ekipa ali pa so kritike navijačev in mnogih strokovnjakov na mestu.     

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

3,25 milijona dolarjev za VILO s pogledom na DIRKALIŠČE

MIKA HAKKINEN: BOTTAS je letos resen kandidat za NASLOV PRVAKA