Evropska avtomobilska industrija že več kot stoletje velja za eno najbolj razvitih in naprednih v svetovnem merilu. Je tudi dom najbolj prestižnim in zaželenim znamkam v avtomobilizmu. Zadnja leta pa se v svetu avtomobilizma pojavlja nov igralec, ki evropskim in ostalim državam sveta povzroča kar nekaj preglavic. To so seveda Kitajci, ki v avtomobilskem sektorju doživljajo eksponentno rast, kar pa tujim proizvajalcem gre kar precej v nos. Da bi evropska avtomobilska industrija dobila nazaj svojo nekdanjo slavo, želi Evropska unija skočiti na pomoč na nekoliko drugačen način, kot smo pričakovali.
Po poročanjih ene vodilnih svetovnih novičarskih organizacij, Financial Times, načrtujejo uradniki Evropske unije predstaviti nova pravila, ki bi od kitajskih proizvajalcev zahtevala, da svojo intelektualno lastnino v zameno za subvencije posredujejo evropskim proizvajalcem. To bi naj začelo veljati že decembra in veljalo bo za spodbude za razvoj baterij v vrednosti ene milijarde evrov.
V publikaciji sta bila navedena tudi dva visoka uradnika, ki sta dejala, da bi se shema lahko razširila tudi na druge subvencijske programe. Vendar ti podatki še niso povsem potrjeni, saj še obstajajo podrobnosti, ki še niso povsem dokončne in se lahko spremenijo.
Vse skupaj zveni precej enostavno, vendar bi to utegnilo Kitajce prisiliti, da uberejo bolj obrambno strategijo, saj bi lahko njihova podjetja oklevala pri iskanju spodbud za nadaljnji razvoj. Razlog za to bi bil v tem, da bi morali pridobljeno znanje deliti s svojimi evropskimi tekmeci. Takšen izid bi sicer vseeno pomagal evropskim podjetjem, saj bi s to potezo nekoliko ustavili svojo konkurenco.
Trenutno še ni povsem jasno, kaj uradniki Evropske unije načrtujejo. Po navajanju Financial Times pa igrajo kar tvegano igro, saj sta kitajska proizvajalca baterij CATL in Envision Energy ogromno vložila v evropske obrate. Precej samoumevno je, da Kitajci najverjetneje ne bi bili navdušeni nad temi načrti, kvečjemu ravno nasprotno, kar bi utegnilo sprožiti maščevalne ukrepe.
To seveda ne bi bilo prvič, da bi Kitajci vrnili udarec, saj so nedolgo nazaj uvedli tarife na evropske znamke konjaka, kar je bil očiten odziv na evropsko usmerjenost proti kitajskim električnim vozilom. Takrat je kitajsko ministrstvo za gospodarstvo predlagalo celo uvedbo tarif na evropske mlečne izdelke in svinjino, pa tudi na vozila z motorji na notranje izgorevanje z veliko prostornino, kot so velike limuzine ter športni in terenski avtomobili.