in ,

TEST: BMW X5 M Competition in iskanje jeruzalemskega MONOLITA

Osem valjev, moč malce pod nivojem Formule 1, prezenca manjšega tovornjaka in 2,3 tone žive teže – to je BMW X5 M Competition.

Na našo žalost smo najbolj potentnega predstavnika družine X5 v roke dobili ravno v času, ko je bilo prehajanje med občinami brez tehtnih razlogov prepovedano, kar nam mi je seveda popolnoma prekrižalo prvotne načrte z njim. Po tehtnem razmisleku sem sklenil, da je najbolje, da se z BMW-jem X5 M Competition pobližje spoznam tako, da obiščem bolj ali manj znane dele svoje domače občine, kar se mi je zdelo še najbolj smelo dejanje v obupu restrikcij, ki jih nam jih nalagajo zaradi pandemije novega koronavirusa.

Osem valjev, moč malce pod nivojem Formule 1, prezenca manjšega tovornjaka in 2,3 tone žive teže – to je BMW M5 Competition. Že v osnovi bavarski orjak na parkirišču izstopa, v kombinaciji s športnimi odbijači, črno masko hladilnika, električno modro barvo in štirimi zaključki izpušne cevi, pa še toliko bolj. In že na prvi pogled polarizira, a ne v tipičnem smislu, med lep in manj lep, temveč predvsem, ali ima vse skupaj smisel ali pač ne.

BMW X5 je že v osnovi impozanten avto, v različici X5 M Competition pa je vse skupaj še bolj brutalno.

Pri BMW-ju vedo, da ima vse skupaj še kako smisel. Navsezadnje so takšnih primerkov druge generacije (tale je tretja) v izvedbi X5 M Competition in X6 M Competition prodali več kot 20 tisoč. Večje, hitrejše, močnejše je sicer prikrojen olimpijski slogan, a še kako aktualen predvsem na drugi strani Atlantika in na Bližnjem vzhodu, a tudi v Evropi.

Vrnimo se k domači zgodbi. Kot naročeno se je v času testa na Jeruzalemu pojavil skrivnostni monolit, eden mnogih, ki so se pojavili po vsem svetu in za katere še danes nihče nima konkretne razlage, kdo in zakaj jih je postavil tja. Odločil sem se, da grem pogledat, ali zadeva še stoji. Pot od Ormoža do Jeruzalema ni ravno dolga, a je precej razgibana, tako da je na njej skoraj vse – od ravnega odseka in tekočih ovinkov na magistralni cesti, ozka cesta navkreber ter v dolino in celo nekaj makadamske podlage, ki je še dodatno začinila pot.

4,4-litrski V8 je brutalno močan in ima vrhunski zvok. Pri BMW-ju navajajo povprečno porabo med 12 in 13 litri na sto kilometrov, a je realno vsaj tri do štiri litre višja.

Bavarski težkokategornik resda tehta 2,3 tone, a to 4,4-litrskega V8-motorja z dvema turbinskima polnilnikoma, ki v modelu X5 M Competition zmore 460 kW (625 KM), praktično ne zanima. Start z mesta je ob pohojenem plinu po občutjih enak momentu, ko se vlakec smrti v zabaviščnem parku z najvišje točke spusti navzdol. Praktično čutiš, kako te vleče v sedež in kako ti notranji organi pritisnejo ob hrbet. Vsega 3,8 sekunde traja, da je na digitalnem merilniku pred tabo zabeležena stotica.

Pri vožnji v prvi hitrejši ovinek se zdi, da X5 M Competition pravzaprav kljubuje zakonom fizike. Voznik z volanom avtu sporoči, kam hoče in avto tja pelje kot po tirnicah, zato sem šel prav raziskovat, kako je BMW-jevim inženirjem uspelo, da se tako velik in težek avto skozi ovinek pelje v slogu športnega avtomobila. Svoje k športnim občutjem doda tudi izbira športnega M-načina (pravzaprav dveh), ki ga je mogoče predprogramirati s pomočjo gumba na volanskem obroču.

Notranjost prinaša le najboljše materiale. Podobno velja za kakovost izdelave, ki je na vrhunski ravni.

Naj vam razkrijem njihovo skrivnost – za razliko od nekaterih konkurentov se v Münchnu niso odločili za krmiljenje z z zadnjim parom koles, temveč so vse skupaj dosegli z izjemno torzijsko trdnostjo karoserije, dodatnimi ojačitvami v med podvozjem in karoserijo in skoraj kirurško natančnostjo krmilnega mehanizma. Pogon je, kot se za športnega terenca seveda spodobi, stalni štirikolesni (xDrive), ki pa ima tendenco, da večino moči in navora vseeno dovaja zadnji osi. Edina stvar, ki je BMW-jevcem ni uspelo povsem zakriti, je masa motorja, ko jo na volanu vseeno nekoliko čutite pri izhodu iz ovinka, pa še tukaj bi bilo morda tega manj, če ne bi bilo zime in bi bil testni X5 M Competition obut v originalne Michelinove letne pnevmatike, ki so jih razvili posebej zanj.

Pri vožnji v skozi ovinke se zdi, da X5 M Competition pravzaprav kljubuje zakonom fizike.

Takšna brezkompromisna športnost terja nekaj davka na luknjastih in pokrpanih lokalnih cestah, kjer BMW-jevemu športnemu terencu kljub zračnemu vzmetenju ne uspe popolnoma skriti njegove brutalno športne drže, kar se vsaj malo pozna na udobju. Podobno je tudi na makadamu, a zavedati se moramo, da povprečen uporabnik takšnega avtomobila običajno ni ravno ljubitelj brezpotij, temveč se večinoma drži avtoceste.

Tehnični podatki: BMW X5 M Competition

Motor: V8, twin turbo

Prostornina motorja: 4.395 ccm

Moč motorja: 460 kW (625 KM) pri 6000/min

Maksimalni navor: 750 Nm pri 1800/min

Pospešek 0-100 km/h: 3,8 sekunde

Najvišja hitrost: 250 km/h

Povprečna poraba na testu: 16,9 l/100 km

Emisije CO2: 301 g/km

Cena testnega modela: 167.650 EUR

Ob vsej obilici moči in vrhunski legi na cesti sem skoraj malce pozabil opisati udobje in prestiž, ki voznika in sopotnike obdaja v potniški kabini. Izbrani materiali – vrhunsko usnje na sedežih, veliko panoramsko okno, ki ga obdaja alkantara, pa vrhunski avdio sistem Bowers & Wilkins, da kombinacije digitalnih merilnikov in ogromnega zaslona infozabavnega sistema.

Omenimo še uporabno plat. Prostora v drugi sedežni vrsti je veliko, prtljažnik pa lahko sprejme 650 litrov prtljage.

Če se vam v teh zaprtih časih po nesreči uspe zapeljati na mejo sosednje občine, brez skrbi, zadnjih petdeset metrov zna BMW-jev asistent vzvratno odpeljati po isti poti, kot jo je odpeljal naprej. Priznam, kljub vsemu mi na koncu jeruzalemskega monolita vseeno ni uspelo ujeti v objektiv, ker je očitno v noči pred tem izginil neznano kam.

Jeruzalemskega monolita mi na koncu vseeno ni uspelo ujeti v objektiv.

O tem, ali je cena primerna ali ne, je v primeru takšnega avtomobila, ki so mu glavni konkurenti Audi RS Q8, AMG GLE 63 ali Aston Martin DBX, pravzaprav brezpredmetno razglabljati. Če sem malce racionalističen, novemu BMW-ju X5 povsem pristoji tudi dizelski xDrive40d, a to je, kot že rečeno, predvsem bolj racionalna alternativa. Če vzamemo samo čustva, dileme ni.

Galerija: BMW X5 M Competition

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

WOLFF pri pogajanju s HAMILTONOM računa na PRESENEČENJA

Sezona 2021: Brez uvodne dirke v AVSTRALIJI, vrača se IMOLA