Prihodnost BMW-ja se imenuje “Novi razred“. Platforma bo debitirala leta 2025 in bo osnova za vse prihodnje modele bavarskega podjetja. Arhitektura naj bi za znamko predstavljala pravo revolucijo, saj bi lahko na novo definirala dizajn, tehnologijo in učinkovitost pogona. Prvi model nove dobe BMW-ja bo verjetno limuzina, ki bo predstavljena v segmentu, kjer se danes nahaja serija 3. Kako bi lahko izgledala? Poskusimo si to predstavljati s prvim računalniškim upodabljanjem oziroma renderjem, ki so ga opravili kolegi iz Motor1.com.
Nova identiteta
Navdih za prvo limuzino “Novega razreda” prihaja neposredno iz koncepta iVision Dee, predstavljenega na sejmu CES v Las Vegasu januarja 2023. Naj si bo študija še tako futuristična, ima na krovu več rešitev, ki bi lahko postale standard v prihodnjih letih. Začenši z novo “mrežo hladilnika”. BMW je v zadnjih letih eksperimentiral z različnimi stili, od bolj tradicionalnih serij 3 in 5, do bolj pokončne maske serije 4, do zelo značilnega stila serij 7 in X7. Seveda tukaj govorimo o BMW značilni ledvički.



Predvideva se, da bi lahko imel prvi BMW novega razreda še bolj inovativen sprednji del s tankimi LED žarometi, integriranimi neposredno v masko. Na splošno naj bi bile oblike kvadratne, čeprav bo aerodinamika igrala pomembno vlogo. Da bi to nadomestili, bi bilo mogoče veliko narediti z aktivnimi ploščami in dodatki, da bi najbolje združili hlajenje paketa baterij z manjšim uporom.
Minimalizem in nove baterije
Tako kot pri iVision Dee naj bi bil tudi kokpit poenostavljen glede na njegove funkcije. Čeprav se BMW najverjetneje ne bo v celoti odrekel zaslonom z instrumenti in infotainmentom, bo verjetno izboljšan nadzor z glasom in kretnjami, da bo čim manj motenj med vožnjo. Poleg tega bo blagovna znamka iz Münchna povečala svojo zavezanost bolj trajnostnim in okolju prijaznim prevlekam in tkaninam.

Nadaljnji prelom s preteklostjo je baterijski paket, ki naj bi prevzel strukturno funkcijo za celotno karoserijo. Nove baterije naj bi imele 30 odstotkov višjo energijsko gostoto in 50 odstotkov nižje proizvodne stroške od trenutnih modelov ter imele kapaciteto od 75 do 150 kWh električne energije. BMW cilja na največji doseg 1.000 kilometrov. To naj bi dosegli s pogonom na zadnja in vsa štiri kolesa ter ločeno vzbujenimi sinhronimi motorji, ki dosegajo 97-odstotni izkoristek.
Hitro polnjenje in velika moč
Novi razred bo opremljen z 800-voltno arhitekturo, ki po besedah Franka Webra, tehnološkega direktorja BMW-ja, omogoča visoko hitrost polnjenja, tako da je mogoče doseg 48 kilometrov doseči z eno samo minuto polnjenja.

In potem je tukaj še vprašanje moči. Platforma bo podpirala največ 1.000 kW in do štiri elektromotorje, kar je popoln recept za prihodnjo serijo zmogljivejših modelov M. Toda preden bomo videli tako zmogljive modele, bi se moral BMW osredotočiti na modele množične proizvodnje. In prav iz tega razloga naj bo morebitni naslednik serije 3 (vedno najbolje prodajan BMW na svetu) prava izbira za ta nov začetek.