V začetku hibridnega obdobja je Formula 1 delala s sistemom žetonov. Ti naj bi skrbeli za to, da stroški pri razvoju novih pogonskih enot ne bi eksplodirali. Pozneje je bil ta sistem odpravljen, da bi se omogočil prost razvoj. To je sicer vodilo do povečanja stroškov, na športnem področju pa tudi za to, da se je zmogljivost pogonskih enot posameznih proizvajalcev v veliki meri izenačila.
Zaradi neenotnosti pri področjih zamrznitve uvedba žetonov?
Sedaj bi se lahko v Formulo 1 uvedel novi sistem žetonov in sicer pri nadaljnjem razvoju aktualnih dirkalnikov. Ozadje tiči v tem, da naj bi se spričo krize koronavirusa zniževali stroški in v ta namen naj bi bil razvoj dirkalnikov za sezono 2021 v določenih področjih zamrznjen. Ker pa je še odprto, v katerih področjih naj bi se to zgodilo, prihajajo sedaj v igro žetoni. Ekipe so namreč neenotne v tem, kje naj bi bil, iz razumljivih razlogov, ustavljen razvoj. Če ima neka ekipa v določenem področju dirkalnika večje težave kot druge, se bo izrekla proti temu, da se zamrzne ravno to področje. In obratno seveda – če ima neka ekipa v določenem področju prednost, se bo razumljivo zavzela za zamrznitev.
Poostrene omejitve v vetrovnikih in CFD simulacijah?
Zaradi tega je prišla na telefonski konferenci v ponedeljek, kjer so bili poleg desetih šefov ekip navzoči tudi Chase Carey in Ross Brawn (oba FOM) ter Jean Todt (FIA), znova na mizo ideja o sistemu žetonov. Tako se lahko vsaka ekipa prosto odloči, v katerem področju dirkalnika se želi izboljšati. Kljub temu pa bi se dosegel želeni cilj in to je zniževanje stroškov. Polet tega bi lahko za sezoni 2020 in 2021 še dodatno poostrili omejitve testiranj v vetrovnikih in CFD simulacijah. Toda tako v področju omejitve testiranj kot tudi sistemu žetonov še ni nič dorečenega.
Kako je deloval sistem žetonov za razvoj pogonskih enot?
Na začetku hibridnega obdobja Formule 1 so imeli proizvajalci za vsako sezono na razpolago 32 žetonov za razvoj svojih pogonskih enot. To število žetonov bi se moralo z leti zmanjševati, toda ker je bil ta sistem ob uvedbi novega pravilnika 2017 odpravljen, do tega ni prišlo. Tako kot takrat, bi tudi danes s tem sistemom žetonov največ koristi imele ekipe, ki bi že na začetku opravile najboljše delo in jim ne bi bilo treba veliko izboljševati. To pa velja tudi pri delni zamrznitvi določenih delov dirkalnika, pa naj si gre z ali brez sistema žetonov.