in , ,

MERCEDES: Tehnologija MGU-H kmalu tudi v cestnih avtomobilih

Znanje iz Formule 1 za vsakogar? Mercedes AMG načrtuje namreč uporabo komponente MGU-H tudi v običajnih cestnih avtomobilih.

Foto: HB Press

To, kar je Mercedes v Formuli 1 naredilo za vodilnega v branži, bi se lahko kmalu uporabilo tudi v običajnem vsakdanu – oziroma deloma. Kajti novi električni turbo polnilnik izpušnih plinov Mercedesa-AMG za serijsko proizvodnjo ima namreč svoje korenine v motošportu. Kot vzor pri tem služi enota motornega generatorja za pretvorbo toplote v energijo. Na kratko gre za komponento MGU-H iz srebrnih puščic v Formuli 1.

Skupaj s tehničnim partnerjem Garett Motion, je Mercedes-AMG prevzel in prilagodil ta pristop za cestne avtomobile. Rezultat je bil turbo polnilnik z vgrajenim električnim motorjem. Podjetje prednosti tega modela opisuje s sledečimi besedami: “Elektrifikacija turbo polnilnika bistveno izboljša neposredno odzivno vedenje vrtljajev v prostem teku pa vse do področja celotnih vrtljajev. Elektromotor izloči tako imenovani turbo zamik, kar je podaljšalo odziv običajnega polnilnika.” To vodi do bistveno bolj dinamičnih in okretnih voznih lastnosti, motor se bolj spontano odziva na ukaze pedala in zagotavlja stalni neposreden odziv pri številu vrtljajev od do 170.000 vrtljajev na minuto.

Tehnologija iz Formule 1 na poti do cestnih avtomobilov – turbo polnilnik z električnim motorjem, v kraljevem razredu motošporta znan kot komponenta MGU-H.

Tobias Moers kot predsedujoči uprave pri Mercedes-AMG, to opisuje kot primer prenosa tehnologije iz Formule 1 na cesto in upa, da jim bo uspelo dvigniti motorje z notranjim izgorevanjem na do sedaj nedosežen nivo okretnosti. Vendar ta električni turbo polnilnik izpušnih plinov še ni pripravljen na serijsko proizvodnjo, vendar se nahaja v zaključni fazi razvoja. Kateri modeli avtomobilov bodo opremljeni s to tehnologijo, tačas še ni znano.

V Formuli 1 se ta MGU-H tehnologija uporablja od leta 2014. Od takrat naprej Mercedes dominira v kraljevem razredu motošporta, saj so osvojili večino zmag in pobrali vse naslove – tako dirkaške kot konstruktorske. Toda kompleksna tehnologija hibridnih pogonskih enot je pogosto na udaru kritik, saj naj bi bila preveč zapletena in odvrača potencialne nove proizvajalce. Nazadnje je nekdanji šef ekipe BAR, David Richards, izrazil dvome v to, da bo Formula 1 tudi v novem pravilniku od leta 2022 naprej vztrajala na komponentah kot so na primer MGU-H in ostale.

Kljub kritikam, da so zdajšnje pogonske enote v Formuli 1 preveč zapletene in odvračajo potencialne proizvajalce glede njihovega vstopa v elitni razred dirkanja, pa Andy Cowell trdi, da bi bila odprava komponente MGU-H iz tehničnega vidika korak nazaj.

Andy Cowell, ki se poslavlja iz mesta motornega šefa pri ekipi Mercedes, pa je že v lanskem letu dejal, da bi odprava komponente MGU-H tehnično predstavljala korak nazaj. Njegova utemeljitev se je glasila: “Da bi nadoknadili nastali primanjkljaj zmogljivosti, bi morali povečati pretok goriva. In to ne bi bil napredek, še posebej, ker je bil celoten razvoj že zaključen.”          

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

VALTTERI BOTTAS: Mercedes bi lahko v Avstriji uporabil sistem DAS

Franz TOST: KVJAT je bil marsikdaj hitrejši od RICCIARDA