Medtem, ko voditelji vlad v večini držav Evrope trenutno pošiljajo svoje prebivalstvo v drugi koronski lockdown, so odgovorni pri Formuli 1 prepričani, da bodo preostale štiri dirke sezone v Turčiji (15. novembra), Bahrajnu (29. in 6. decembra) in v Abu Dabiju (13. decembra) lahko izvedli po urniku.
“Lockdowni, ki jih imamo zdaj v Evropi, se zelo razlikuje od tistih, ki smo jih imeli spomladi,” pravi šef Mercedesove ekipe Toto Wolff. Takrat so bile praktično vse dejavnosti, vključno z industrijo, ustavljene, medtem ko se ukrepi zdaj osredotočajo predvsem na prosti čas, da se prepreči propad gospodarstva.
Vsekakor je manjša težava omejitev gibanja v državah, kjer stojijo posamezne tovarne, kot pa morebitne sezonske omejitve na področju mednarodnega zračnega prometa. Če bi se denimo vlada v Londonu odločila, da popotniki z Bližnjega vzhoda ne smejo več vstopati v državo (ali obratno), lahko pride do precejšnjih zapletov.
Zasedanje komisije Formule 1 v Portimau: Brez plana B
O situaciji glede covid-19 so razpravljali tudi v ponedeljek na zasedanju komisije Formule 1 v Portimau. Vendar konkretnega plana B ni, če bodo preostale dirke zaradi ukrepov politike odpovedane. “Ne vemo, ali lahko vsi dirkamo. V ospredju je seveda zdravstveno vprašanje,” poudarja Wolff.
Vsaj s strani britanske vlade, katere odločitve neposredno zadevajo sedem od desetih ekip, trenutno ni nobenih omejitev, ki bi jim preprečile odhod v preostale države na koledarju Formule 1. Niti glede povratka po dirkah.
V najslabšem primeru, če bi ukrepe še poostrili, bi morali člani ekipe po zadnji dirki iti v karanteno. Po dolgi in naporni sezoni bi bilo to vse prej kot dobrodošlo – a vseeno le manjša žrtev, ki bi jo ekipe pač morale zahtevati od svojih zaposlenih.
Toda načrtovanje prihodnosti je v sedanjih razmerah nemogoče. Število okužb je že zdavnaj doseglo eksponentno rast in praktično eksplodiralo. Zdravstvenim sistemom po Evropi grozi preobremenitev. Če ukrepi ne bi uspeli, bi bile nadaljnje zaostritve naslednji logičen korak. Prej ali slej bi to pomenilo odpoved preostalih dirk.
Dosedanje stanje: 60.000 testov, a vsega 54 okužb
Doslej je bila Formula 1 uspešna s svojim konceptom “mehurčka” in številnimi testi. Od začetka pandemije je bilo v v karavani F1 opravljenih 60.000 testov. Ugotovljeno je bilo 54 okužb z virusom SARS-CoV-2. Vendar to ne vključuje celotnega osebja Formule 1, ampak le tiste zaposlene, ki potujejo na dirke.
“Gre za dinamično situacijo,” pravi direktor ekipe McLaren, Andreas Seidl. “Odzivati se moramo iz dneva v dan. Ekipe formule 1 smo precej prilagodljive, saj se moramo nenehno prilagajati novim razmeram. Britanske ekipe pa so vseeno v istem čolnu. Prepričan sem, da bomo našli dobro rešitev za vse probleme.”
Z ekonomskega vidika bi bilo pomembno, da se Formula 1 prebije skozi vsaj 16 od 17 načrtovanih dirk. To naj bi bila čarobna številka, nad katero so zagotovljeni ustrezni prihodki od televizijskih pogodb. Manj kot 16 izpeljanih dirk bi močno prizadelo dohodke lastnika komercialnih pravic F1, podjetja Liberty Media in ekip.