in

Motociklisti na DAKARJU opozarjajo na NEVARNO NOVO PRAVILO o pnevmatikah

Mnoge vrhunske motocikliste na Dakarju je zmotilo novo pravilo, ki omejuje število zadnjih pnevmatik, ki jih lahko uporabijo na reliju. Trdijo, da je s tem lahko ogrožena tudi njihova varnost.

Foto: Red Bull

Po smrti Paula Goncalvesa in Edwina Straverja na lanski izvedbi relija Dakar, so organizatorji predstavili številne spremembe, s katerimi želijo izboljšati varnost motociklistov na tem vzdržljivostnem reliju. Za največ polemik je poskrbelo pravilo, ki dovoljuje uporabo le šestih zadnjih pnevmatik na tem dvanajstdnevnem dogodku, s čimer so organizatorji želeli upočasniti tekmovalce.

A slednji v novem pravilu ne vidijo prispevka k večji varnosti, temveč kvečjemu obratno. Matthias Walkner (KTM), zmagovalec izvedbe Dakar 2018, je prepričan, da bo pravilo imelo kvečjemu nasprotni učinek, saj bo manj gum prineslo več nesreč in s tem tudi manj varnosti za udeležence.

“Organizatorji kažejo voljo, da želijo stvari spremeniti, vendar v vse skupaj ni bilo danega veliko razmisleka,” je Walkner dejal za Motorsport.com. “Če pravite, da je s to uredbo treba obnoviti avanturistični duh relija in narediti Dakar bolj razburljiv, je to dober pristop.”

“Če pa trdite, da takšno pravilo prinaša več varnosti, je to popolna neumnost. To nas bo upočasnilo kvečjemu za 3 km/h,” dodaja Walkner: “Vedno gremo do limita in bolj ko je pnevmatika obrabljena, težje bo nadzorovati motocikel. Dobra stvar je, da je tu v Savdski Arabiji veliko peska, kar je nekoliko manj stresno za pnevmatike, a mislim, da se organizatorji v take odločitve ne bi smeli spuščati, če pri tem ne upoštevajo tudi nas, ki vozimo.”

Dirkači med dolivanjem goriva ne bodo smeli več izvajati manjših popravil.

Aktualni prvak Ricky Brabec (Honda) je dodal: “Ne strinjam se z novimi pravili, mislim, da so nevarnejša in slabša kot prej. Če imamo šest zadnjih pnevmatik za 12 dni dirke, morate voziti s poškodovanimi gumami, ne smete pa upočasniti, če želite biti med prvimi. Tudi drugi ne bodo upočasnili.”

Walkner je bil kritičen do še ene spremembe pravil, ki motoristom odslej prepoveduje manjša popravila v 15-minutnem intervalu, namenjenemu dolivanju goriva: “To je podoben nesmisel kot z gumami,” pravi Avstrijec in dodaja: “Vsak bi moral tistih 15 minut porabiti tako, kot sam želi.”

“Nevarno je, da tistih četrt ure ne smeš delati na motorju. Zdaj bodo morebitna popravila opravljena bolj površno, saj bo konkretnejše popravilo pomenilo dodatno izgubo časa,” še dodaja eden od letošnjih favoritov za skupno zmago med motociklisti. Mnenja se krešejo tudi glede uporabe motociklističnega airbaga, ki lahko rešuje življenja v primeru nesreče, se pa motociklisti bojijo dehidracije, saj plastični ovoj pospešuje znojenje med vožnjo.

So pa motociklisti pozdravili novost, ki so jo organizatorji testirali že na šestih etapah lanske izvedbe. Dirkači so namreč zapiske za etapo dneva dobili šele 20 minut pred začetkom etape, s čimer so pogoji bolj izenačeni, kot meni tudi Kevin Benavides (Honda): “Novost vidim kot nekaj pozitivnega, saj so s tem pogoji za vse praktično enaki. Poleg tega so nas s tem tudi nekoliko upočasnili.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

VETTEL se boji, da bo FORMULA 1 izginila v NEPOMEMBNOST

Ricky BRABEC najhitrejši na PROLOGU relija DAKAR 2021