in ,

BAHRAJN: Zaradi PRAVIL 2021 hudo prebujenje za ASTON MARTIN

Otmar Szafnauer, šef ekipe Aston Martin priznava, da so nova aerodinamična pravila za letošnjo sezono, za katera so glasovali proti, škodila njihovemu dirkalniku.

Foto: HB Press

Za sezono 2021 so bile ekipe prisiljene preoblikovati zadnji del dna svojih dirkalnikov in difuzorja. Poteza Formule 1, ki je bila opravljena na predlog oziroma zahtevo dobavitelja gum Pirelli, naj bi zmanjšala podtlak zaradi pomislekov varnosti.

V Bahrajnu je bilo jasno, da so ta nova pravila močno prizadela ekipi Mercedes in predvsem Aston Martin, saj moštvi uporabljata koncept z nižjim naklonom, kar pomeni, da je dirkalnik v zadnjem delu nižji, kot je to primer pri tekmecih z višjim naklonom (High-Rake). Čeprav je Mercedes zmagal na dirki VN Bahrajna, je bil njihov glavni tekmec Red Bull večji del dirkaškega konca tedna hitrejša ekipa. Aston Martin, ki je lani z zasnovo dirkalnika RP20 (Racing Point) poskrbel za veliko razburjenje, saj so mu tekmeci očitali, da je kopija Mercedesa W10, je bil v Bahrajnu daleč od pričakovane in želene hitrosti.

Otmar Szafnauer, šef ekipe Aston Martin je priznal, da so jih nova pravila aerodinamike za letošnjo sezono zelo prizadela, čudi pa ga dejstvo, da so bila sploh sprejeta, saj so tri ekipe glasovale proti.

Sebastian Vettel je, tudi po spletu okoliščin rumenih zastav, izpadel že v prvem delu kvalifikacij, Lance Stroll pa je na dirki osvojil edino točko za ekipo. To je bilo hudo prebujenje za Aston Martin, ki je bil lani še kot Racing Point skoraj do konca sezone na vrhu sredine polja. “Mislim, da smo surovo prebujenje doživeli na kvalifikacijah,” je Szafnauer povedal za portal RacingNews365.com. “Po analizi podatkov smo ugotovili, da so pravila dirkalnike z nižjim naklonom prizadela bistveno bolj kot tekmece. Tako da smo pričakovali težko dirko.

Čeprav je Mercedes s Hamiltonom dobil uvodno dirko sezone v Bahrajnu, pa pri srebrnih puščicah menijo, da so bila nova pravila uvedena, da jih upočasnijo – Foto: HB Press

Zaradi sistema razvojnih žetonov, ki so bili uvedeni v letošnji sezoni in omejili nadgradnjo šasije, ter potrebe po homologaciji vzmetenja, Aston Martin letos ne more spremeniti naklona svojega AMR21. “To je prvič, koliko se lahko spomnim v svojih 24 letih v tem športu, da smo morali homologirati vzmetenje zaradi predpisov koronavirusa,” pojasni Szafnauer. “Spremenili bi ga lahko le, če bi dejansko porabili žeton za vzmetenje. Torej, tudi če bi želeli dirkalnik v zadnjem delu dvigniti za 150 milimetrov, tega ne moremo.” Še bolj moteče za Szafnauerja pa je bilo dejstvo, da se o spremembah aerodinamike dirkalnikov sploh ni uradno glasovalo.

Red Bull, ki uporablja koncept višjega naklona dirkalnika, je bil večino dirkaškega konca tedna VN Bahrajna hitrejši od tekmecev in le zaradi spodletele strategije dirke niso končali na prvem mestu – Foto: HB Press

Če bi bila nova pravila podvržena soglasni poti ali celo novi večini glasov, s katero sedaj Formula 1 operira pri spremembah pravil, bi le-ta padla v obeh primerih, saj so tri ekipe glasovale proti. “Nikoli ni bilo uradnega glasovanja, bilo je le okvirno glasovanje,” tako šef ekipe Aston Martin. “Torej, ravno pri tehničnem odboru so morali vsi tehnični direktorji glasovati okvirno in tri ekipe so glasovale proti. Ne pozabite, da imata le dve ekipi koncept dirkalnika z nižjim naklonom. Torej je celo ena izmed močnejših ekip glasovala proti. Tako da ni bilo niti blizu soglasja in niti pravila o osmih ekipah od desetih, tako da to ne bi smelo biti sprejeto.”                       

Sergio PEREZ: Ves ZAOSTANEK za Maxom “pridelam” v DVEH ZAVOJIH

Ali bo MERCEDES obžaloval, ker je zadržal BOTTASA?