in ,

Valeo predstavil nov sistem brezžičnega polnjenja za električne avtomobile

“Ineez Air Charging” za polnjenje do 22 kW bo predstavljen na sejmu CES

Brezžično polnjenje akumulatorjev električnih avtomobilov je pravzaprav zanimiva stvar, saj lahko pozabite na težave s priklapljanjem akumulatorjev. Vendar je njihovo uvedbo do zdaj preprečevalo pomanjkanje standardov za različne proizvajalce in nizka učinkovitost. Zdaj je očitno, da bi se to lahko v naslednjih nekaj letih spremenilo. Francoski avtomobilski dobavitelj Valeo je na sejmu elektronike CES predstavil nov sistem.

Novi sistem induktivnega polnjenja se imenuje Ineez Air Charging in naj bi bil edina rešitev, ki uporablja izjemno nizko frekvenco, le 3 kHz. Sistem naj bi bil tudi za 50 odstotkov lažji od konkurenčnih sistemov. To očitno velja za dele, ki jih je treba vgraditi v avtomobil, kot je indukcijska tuljava. Pri indukcijskem polnjenju se električna energija v avtomobil prenaša prek magnetnega polja. V ta namen je treba v vozilo namestiti ustrezno tuljavo, v kateri magnetno polje ustvarja (“inducira”) električni tok. Po besedah družbe Valeo je potrebna strojna oprema poenostavljena, zaradi česar je sistem še posebej cenovno dostopen. Kljub temu je pri prenosu energije iz električnega omrežja v baterijo dosežena visoka stopnja učinkovitosti, ki presega 90 odstotkov.

Pri induktivnem polnjenju električnega avtomobila se elektrika preko magnetnega polja v avtomobil prenaša iz polnilne plošče na tleh.

Sistem je mogoče priključiti na obstoječo stensko omarico ali neposredno na električno omrežje. Deluje z enofaznim in trifaznim električnim omrežjem ter s 400- in 800-voltnimi baterijami. Rešitev je tudi dvosmerna, kar pomeni, da se lahko električna energija iz avtomobila vrača v omrežje (V2G) z močjo med 7 in 22 kW. Sistem Valeo naj bi bil primeren tudi za zasebno polnjenje v domači garaži in za javno polnjenje na parkiriščih ali na ulici. Sistem Ineez Air Charging je pripravljen tudi na avtonomno polnjenje. Avtomobil bi se avtonomno parkiral nad polnilno zanko in se začel samodejno polniti. Iz sporočila za javnost ni razvidno, ali je polnilna plošča dvignjena, da bi se zmanjšala razdalja.

Sistem pozicioniranja podjetja Mahle za induktivno polnjenje baterij električni avtomobilov.

Prav tako še ni bilo sporočeno, kako deluje pozicioniranje vozila s sistemom Valeo. Upajmo, da bomo več o tem izvedeli kmalu – sejem CES se začne 9. januarja. Mogoče je, da se standard, ki ga je nedavno opredelil organ za standardizacijo SAE International (Wikipedija), že uporablja kot vodilo. To neprofitno in mednarodno priznano združenje s sedežem v ZDA je med drugim že opredelilo standarde za vmesnik OBD-2 in identifikacijsko številko vozila VIN. Konec novembra je združenje SAE objavilo, da je nemški avtomobilski dobavitelj Mahle opredelil svoj sistem kot standard za pozicioniranje.

Stellantis že ima testno stezo (Arena del futuro), kjer preizkušajo induktivno polnjenje.

Ta metoda določanja položaja se imenuje DIPS (Differential Inductive Positioning System) in ne temelji na ločeni radijski povezavi, temveč na magnetnem polju, podobno kot prenos električne energije. Informacije o lokaciji se v vozilo očitno prenašajo prek tega polja. To je pravzaprav očitno, saj se moč magnetnega polja z razdaljo zmanjšuje. Mahle ni natančno povedal, kako to deluje. V vsakem primeru oseba za volanom dobi navodila prek zaslonov na zaslonu vozila, torej prek neke vrste asistenčnega sistema. Postopek polnjenja se nato začne samodejno. Postavitev je treba izvesti v enem zamahu in ponovljivo, tudi če je na talni plošči sneg ali vlažno listje. Podprta so tudi avtonomna parkirna vozila. V prihodnosti bo mogoče tudi polnjenje prek indukcijskih tuljav med vožnjo. Tudi za to že obstaja standard, ki ga je Mahle oblikoval skupaj s podjetjem Electreon Wireless.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

VW Golf GTI: Prvič uradno razkrit facelift

Audi ASF Concept: Pogled na A8 pred 30 leti