Moč ekip v Formuli 1 se počasi kruši. Kajti za sezono 2021 so v pogledu procesa odločanja napovedane občutne spremembe. Ross Brawn v njih vidi priložnost, da se bo pri sprejemanju izvirnih pravil hitreje reagiralo kot doslej. Struktura moči se bo temeljito spremenila. Če imamo sedaj s Strateško skupino in Komisijo Formule 1 še dva odbora, ki pred Svetom FIA sprejemata in odločata o pravilih, bo v bodoče obstajala samo še ena komisija. Najbolj na udaru kritik je Strateška skupina, ki je poleg zastopnikov FIA in FOM sestavljena iz vrhunskih ekip Mercedes, Ferrari, Red Bull, McLaren in Williams (kot tradicionalna ekipa), dodatno pa še najbolje uvrščena ekipa izven navedenih članov. Preostale štiri ekipe nimajo pravice glasovanja.
SISTEM ODLOČANJA SE MORA POENOSTAVITI, EKIPAM PA VZETI MOČ
V tej elitni skupini pa se pogosto ustvarjajo pravila – ali pa zavračajo. Strateška skupina prejema poročila različnih delovnih skupin in potem debatira o tem, ali se ti predlogi sprejmejo ali zavrnejo. V novi strukturi odločanja v Formuli 1 ta Strateška skupina ne bo več obstajala. Namesto tega bo samo še ena komisija s po desetimi člani FIA, FOM in vseh desetih ekip, pomeni, da bo novi odbor sestavljen iz 30 oseb. Prav tako pa so pomembni tudi glasovi. Ross Brawn je k temu povedal: “V preteklosti so morale ekipe soglašati z vsemi spremembami. To je bilo frustrirajoče. Sedaj bo obstajalo pravilo, s katerim bomo lahko v veliko krajšem času opravili spremembe.“
Kajti v prihodnje bo potrebna le velika in manjša večina – ni več soglasja vseh prisotnih. Velika večina (zahtevanih 28 od 30 glasov) se bo uporabljala pri kratkoročnih predlogih. V pogledu na leto 2021 to pomeni: “Če bo nekdo našel luknjo v pravilniku, jo lahko zakrpamo že do naslednje dirke,” tako Brawn, ki poudarja, da bi lahko to bilo še posebej zanimivo v pogledu novega tehničnega pravilnika 2021. “Če bo neka ekipa izstopala z rešitvijo, o kateri se prej ni razmišljalo in bi uničila ves princip novih pravil, potem bi lahko z zadostno podporo drugih ekip to zaustavili.” S tem bi se v Formuli 1 pojavila povsem nova filozofija. “Če je torej nekdo našel luknjo v pravilniku, potem bo ta ekipa dobro premislila: ‘Ali bomo to uporabili in tvegali, da nas ustavijo? Ali pa sporočimo varuhom pravil FIA, ker tega ni upoštevala?‘”
RAZLIKA MED GOLJUFANJEM Z LUKNJO V PRAVILNIKU IN INOVACIJO Z DOBRO IDEJO
Medtem ko sedaj nekateri trdijo, da so luknje v pravilniku del tehničnega izziva – tudi Brawn je leta 2009 osvojil naslov prvaka zahvaljujoč dvojnemu difuzorju, ki je bil ravno del te luknje – in da preprečevanje inovacij ni del športa, pa športni šef Formule 1 to vidi drugače. Brawn verjame, da med dobro idejo in luknjo v pravilniku obstaja meja. “Želimo, da ekipe pod razumljivim pravilnikom dosežejo najboljše. Zanesti se morajo na nas in FIO, da ne bi kaznovali nobene sijajne ideje.”
In za Britanca je sijajna ideja ta, da se v danih okoliščinah doseže najboljše. “To je zelo ozka meja, toda odbori odločanja Formule 1 so prav tako odločilen del tega procesa.” Novi proces odločanja je tudi sestavni del novega sporazuma Concorde, o katerem se je Liberty Media v preteklih tednih pogovarjala z ekipami. Če ne bi/bo prišlo do podpisa ekip, potem bi se kot sporazum uporabljal mednarodni zakon o športu.