in ,

MERCEDES se bori z zgornjo mejo PRORAČUNA in z INFLACIJO

Toto Wolff, šef ekipe Mercedes priznava, da zgornja meja proračuna njegovo ekipo postavlja pred velike izzive, dodatno pa za težave skrbi tudi inflacija.

Toto Wolff, šef ekipe Mercedes, se veseli letošnje sezone z novimi pravili in poudarja, da bo sobota pokazala, kdo je opravil najboljše delo - Foto: HB Press

Od sezone 2021 v Formuli 1 velja zgornja meja proračuna. Letos bodo morale ekipe svoje pasove še bolj zategniti. Če so lahko v lanskem letu porabile 145 milijonov dolarjev, jih bodo letos imele na razpolago 140 milijonov.

Bilo je zelo težko organizacijo strukturirati tako, da smo se držali zgornje meje proračuna v višini 140 milijonov dolarjev,” je Toto Wolff podčrtal težave, ki so jih pri velikih ekipah povzročila nova finančna pravila. Samo za primerjavo: Leta 2019 je znašal proračun srebrnih puščic 425 milijonov dolarjev! V lanski sezoni ta omejitev izdatkov še ni povzročala težav, saj je bil tehnični pravilnik v veliki meri prevzet iz predhodne sezone 2020 – s posameznimi izjemami – in ker se tekom sezone v veliki meri ni izvajal nadaljnji razvoj, saj so se ekipe osredotočale na leto 2022 in na nove dirkalnike.

Pri Mercedesu trdijo, da so morali za letošnjo sezono zelo tehtati, kako bodo porabili denar za razvoj dirkalnika W13, saj jih je v to prisilila zgornja meja proračuna.

Sezona 2022 – tehtanje stroškov razvoja

Toda s prihodom nove generacije dirkalnikov se Formula 1 pomika še na neznanem terenu in tekom leta gre pričakovati mnoge inovacije. Toda le-te se morajo financirati in s tem zmanjšujejo znesek zgornje meje proračuna. James Key, tehnični direktor ekipe McLaren, je že ob predstavitvi moštvenega dirkalnika opozoril: “Če boš prezgodaj porabil vso municijo, potem morda ne boš imel več denarja, da bi pozneje prinesel novosti.

Wolffa tarejo podobne skrbi. “Natančno moramo pretehtati, kje bomo porabili naše dolarje v raziskavah in razvoju.” V preteklosti je bilo to enostavneje, saj je to omogočal ogromen proračun in so lahko na ta način razvijali številne variante. “Danes se moraš odločiti, katera možnost nudi največji potencial in se na to možnost tudi zanesti. Gre za povsem drugačen način dela, sploh pri velikih ekipah,” pojasni Avstrijec.

Poleg tega se ekipe – predvsem tiste s sedežem v Veliki Britaniji – ukvarjajo še z inflacijo, ki je na Otoku v primerjavi z lanskim letom narasla za 5,5 odstotka.

Skrbi povzroča tudi inflacija

Šef ekipe Mercedes je še opozoril na eno težavo, ki izhaja iz svetovne gospodarske situacije in to je inflacija. “Poleg tega zmanjšanja zgornje meje proračuna za pet milijonov dolarjev je treba dodati še okolje visoke inflacije, ki jo trenutno imamo,” pripomni Wolff. Kajti stopnja inflacije je v številnih evropskih državah v zadnjih mesecih strmo narasla – to čutimo tudi mi potrošniki na naših položnicah in računih v trgovinah. V območju evra ta znaša 5,1 odstotka. V Veliki Britaniji, kjer je sedež Mercedesove ekipe Formule 1, so se cene januarja v primerjavi z januarjem 2021 zvišale za 5,5 odstotka.

Če bi to dodali skupni proračunski omejitvi ekipe v višini 140 milijonov dolarjev, bi to pomenilo izgubo vrednosti v višini 7,3 milijona dolarjev plus znižanje zgornje meje proračuna. Sicer je težko ugotoviti, v kolikšni meri splošni izračun inflacije odraža tudi strukturo izdatkov ekipe Formule 1. Toda tudi če je efektivna inflacija nižja, bodo imele ekipe Mercedes, Red Bull in druge s sedežem v Združenem kraljestvu po prilagoditvi inflacije v žepu več kot deset milijonov dolarjev manj kot leta 2021.      

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Paddy LOWE: Pri MERCEDESU smo se bali, da smo preveč DOMINANTNI

MARKO letos za RED BULL pričakuje dva velika tekmeca: MERCEDES in FERRARI