in

INFLACIJA kot bolezen ZGORNJE MEJE PRORAČUNA: Bo ta zvišana ali celo ODPRAVLJENA?

Tačas smo v domačih gospodinjstvih priča nenormalni rasti cen goriv na črpalkah, elektrike in plina ter seveda hrane. Tudi Formula 1 ni prizanesena pred inflacijo. Ali bo morala biti zgornja meja proračuna zvišana ali celo odpravljena?

Christian Horner - Foto: HB Press

Inflacija je vse bolj opazna tudi v Formuli 1. Vendar pa niso stroški goriva za dirkalnike tisti, ki se zažirajo v proračun, temveč predvsem stroški tovora in logistike, zaradi katerih Red Bull, Mercedes in Ferrari (da omenimo samo vrhunske ekipe) težko izpolnijo zgornjo mejo proračuna v višini 140 milijonov dolarjev. Zlasti ruski napad na Ukrajino skrbi za dvig cen.

V Veliki Britaniji, kjer je sedež večine ekip Formule 1, je stopnja inflacije že presegla pet odstotkov. Nekateri šefi ekip zaradi tega zahtevajo dvig letošnje zgornje meje proračuna. Christian Horner, še moštva Red Bull, je v Bahrajnu povedal: “Pri mnogih ekipah je ogrožena finančna varnost.” Dejanska ideja za omejenim proračunom v Formuli 1 je preprosta. Vrhunskim ekipam se želi preprečiti da porabijo stotine milijonov evrov več kot pa manjša moštva. To naj bi vodilo do bolj izenačenega polja in tesnejšega dirkanja. V preteklosti so lahko finančno močne ekipe, kot sta Ferrari in Mercedes, v razvoj svojih dirkalnikov vlagale ogromne vsote denarja. S tem manjše ekipe niso imele možnosti, da se potegujejo za boljše rezultate ali celo zmage.

Günther Steiner, šef ekipe Haas, je kategorično proti dvigu zgornje meje proračuna, ker ne želi, da se ponovi preteklost, ko so vrhunske ekipe porabile trikrat več za razvoj dirkalnikov – Foto: HB Press

Günther Steiner, šef ekipe Haas, je o zgornji meji proračuna povedal: “Vedno se lahko izboljšaš, najpomembneje pa je, da je polje blizu skupaj in da se gledalcem nudi dobra predstava. Ne sme se končati kot v preteklosti, ko so nekatere ekipe za razvoj svojega dirkalnika vložile trikrat več kot ostala moštva.” Kljub temu pa Christian Horner poziva k posebni ureditvi, ki naj bi ekipam omogočila, da porabijo več kot dogovorjenih 140 milijonov. Vendar pa pri Hornerju ne gre za sredstva za nadaljnji razvoj dirkalnika, njega skrbi počutje zaposlenih. “Najpomembneje je, da se odzovemo na stvari, ki niso predvidljive. Kot je inflacija. To neposredno vpliva na stvari, kot so potovanja zaposlenih na delo. Če greš danes na črpalko, plačaš dvakrat več kot pred nekaj meseci. To je problem za Formulo 1 in posamezne ekipe.

Obstajajo tudi nasprotna mnenja. Franz Tost, šef ekipe AlphaTauri, ni posebej evforično govoril o dvigu proračuna. “Verjamem, da se mora zgornja meja proračuna spoštovati, vendar pa tudi razumem, da inflacija predstavlja nepredvidljiv problem. Mogoče se bodo ekipe usedle za mizo in o tem razpravljale. Videli bomo, kakšen bo rezultat.” Vendar pa inflacija ni tako nepredvidljiva, kot namigujejo šefi ekipe. Primer inflacije je jasno opredeljen v finančnih pravilih Formule 1. Na strani 47 tega finančnega pravila najdemo klavzulo inflacije. Če letna inflacija preseže tri odstotke, se lahko zgornja meja proračuna ponovno dvigne.

Tudi Franz Tost, šef ekipe AlphaTauri meni, da se mora zgornja meja proračuna spoštovati, čeprav razume, da inflacija predstavlja nepredvidljiv problem – Foto: HB Press

Prvotno načrtovana izvedba finančne omejitve bi lahko bila ponovno onemogočena. Za sezono 2021 je bila prvotno načrtovana zgornja meja v višini 175 milijonov dolarjev. Vendar je bila sprejeta radikalnejša omejitev v višini 145 milijonov dolarjev. Tukaj so izvzete plače dirkačev in nekaterih vrhunskih zaposlenih ekip ter stroški marketinga. Za letos se je omejitev zmanjšala za pet milijonov dolarjev, leta 2023 pa naj bi jo zmanjšali na 135 milijonov dolarjev.                         

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Nova podoba steze SPA-FRANCORCHAMPS za sezono 2022: PEŠČENI RAJ

Brez DRS bi bile DIRKE F1 v 2022 zelo DOLGOČASNE