in

Je lahko VODIK rešitev za PRIHODNOST Formule 1?

Nedavne razprave o tem, v katero smer naj bi šla Formula 1 dolgoročno v prihodnosti s svojimi motorji, se osredotočajo na dve možnosti.

Prvo možnost predstavljajo tako imenovani hibridni motorji (motorji z notranjim zgorevanjem in dodaten elektromotor in baterijo), ki gredo v smeri bolj trajnostne naravnanosti motošporta. Prav to možnost je izbrala F1.

Druga možnost pa so popolnoma električni motorji, vendar je dejstvo, da baterije ne bi prenesle dvournega poganjanje dirkalnika, ki med dirko večkrat doseže hitrost 350 km/h. Nezmožnost ustrezne kapacitete baterij je predvsem posledica tega, da je tehnologija zmogljivejših (solid-state) baterij šele na začetku razvoja.

Elektrika (za zdaj) ne more enakovredno nadomestiti nivoja moči v kombinaciji z dolžine dirke v F1.

Vse glasneje pa se govori tudi o tretji možnosti, ki bi kot gorivo za pogon dirkalnikov uporabljala vodik. Čeprav je tehnologija, ki temelji na vodiku  prezgodnja za naslednji cikel pravil motorja F1 do leta 2025, je pa vsekakor zelo resna možnost, o kateri se bo govorilo in razmišljalo v naslednjem desetletju.

Ta teden je bilo slišati, da naj bi Red Bull Advanced Technologies sodeloval pri oblikovanju koncepta športnega avtomobila za Le Mans na vodikov pogon. Novica je znova vzbudila zanimanje za temo in nekaj svežih razmišljanj o možnostih uporabe vodikovih motorjev v F1. Red Bull naj bi s francoskim konstruktorjem dirkalnih avtomobilov Oreca sodeloval pri razvoju tako imenovanega koncepta H24. Če bodo ambiciozni načrti uspešni, se bodo odprle številne možnosti za gradnjo visokozmogljivih dirkalnih avtomobilov, ki med samo vožnjo ne onesnažujejo okolja z ogljikovim dioksidom. Pravzaprav je edini stranski produkt avtomobila zgolj vodna para.

Koncept avtomobila H24 je resen, saj si bo avtomobil s približno 730 konjskimi močmi pri 17.000 vrt/min zmožen doseči maksimalno hitrost 300 km/h. Njegov pospešek od 0 do 100 km/h bo približno 3,4 sekunde, kar je zelo primerljivo s F1, kjer hitrost od 0 do 100 km/h dirkalniki dosežejo v 2,3 sekunde (pri Formuli E v 2,8 sekunde). Pri tem je potrebno povedati, da je avtomobil H24 veliko težji. Motor avtomobila bo neposredno vezan na pogonska kolesa, kar pomeni vožnjo brez prestavljanja (brez sklopke in diferenciala).

V 8,6 kilogramskem rezervoarju za gorivo bo pod tlakom 700 barov shranjen vodik. Rezervoar naj bi se napolnil v treh minutah in bi avto lahko poganjal 45 minut, kar pa pomeni, da prve različice še ne bodo ustrezale zahtevam Formule 1, vendar bo celoten projekt pomenil velik korak na poti k izboljšanju te tehnologije, da bi lahko dolgoročno ustrezala potrebam dirk Formule 1.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

SLO NOVOST: CUPRA Formentor in prenovljena ATECA

PREMIERA filma SCHUMACHER znova prestavljena