in

Pol stoletja razlik MOTORJA Formule 1

Vse od svojih začetkov je Formula 1 sinonim za najvišjo raven motošporta in dirkalniki, ki nastopajo v tej seriji, so najbolj tehnološko dovršeni primerki svoje vrste. A dejstvo je, da je tisto, kar je bilo “zadnji krik tehnike” pred petdesetimi leti, za današnje standarde precej zastarelo.

Matt Grant, eden od lastnikov podjetja Modatek, ki sodeluje z vsem dobro znanim Cosworthom, je na Twitterju pripravil zanimivo primerjavo med dvema pogonskima agregatoma iz Formule 1, med katerima je šestinštirideset let starostne razlike.

V obeh primerih gre za Cosworthova motorja, in sicer je na desni slavni motor z oznako DFV (double four valve) 3.0L V8 iz leta 1967, na levi pa je Cosworth CA 2.4L V8 iz leta 2013.

Cosworth DFV je eden najbolj znanih pogonskih agregatov Formule 1, saj je poganjal številne legendarne dirkalnike. Z 90-stopinjskim V8 je Jim Clark leta 1967 osvojil prvo zmago, sledilo pa jih je še 155, vse do leta 1983, ko je z njim slavil Keke Rosberg.

Na drugi strani Cosworth CA 2.4L V8 ni bil ravno zmagovalen agregat, a je bil priljubljena izbira za manjša moštva z omejenim proračunom, v zgodovino pa se je zapisal kot zadnji V8 pred ero V6-hibridnih pogonskih enot, ki se je začela 2014.

Že bežen pogled na oba pogonska agregata razkriva tehnološki napredek, ki ga je Formula 1 storila v skoraj pol stoletja, saj je novejši agregat bistveno kompaktnejši, kljub temu, da ima le za 0,6 litra manjšo delovno prostornino. S pomočjo CAD-programske opreme in CNC-strojev je dandanes mogoče izdelati bistveno bolj napredne oblike kot pred pol stoletja.

Blok modernejšega pogonskega agregata je bistveno bolj kompaktne zasnove.

Podobno velja tudi za bate, ki se prav tako bistveno razlikujejo tako po obliki kot tudi po teži in velikosti. Novejši bati so kljub primerljivi trdnosti namreč bistveno lažji in kompaktnejši.

Čeprav je bistveno modernejši od Coswortha DFV pa je motor CA seveda danes daleč od tega, da bi bil zadnji krik tehnike. V zadnjih sedmih letih so se namreč v Formuli 1 na področju pogonskih agregatov stvari bistveno spremenile in s pomočjo električnega dela zdaj pogonske enote dosegajo 50 odstoten termični izkoristek, kar se morda na prvi pogled ne zdi veliko, a upoštevati je potrebno, da je termični izkoristek pogonskega agregata v običajnem avtomobilu okoli 30 odstotkov.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Kevin MAGNUSSEN: Lovljenje deseterice na dolgi rok JE FRUSTRIRAJOČE

AERODINAMIKA: Na tak način želijo upočasniti MERCEDES